۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۸۱۸۹۲
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا به ایران در شلمچه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ یادمان شهدای 8 سال دفاع مقدس در شلمچه روز 13 شهریورماه میزبان مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به مرز ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت ا... جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان خواهد بود.
يادمان شهداي گمنام شلمچه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سرپرست نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در خوزستان با اعلام این خبر گفت: روز چهارشنبه 13 شهریورماه، ساعت 18 مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع)، در یادمان با شکوه شهدای شلمچه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم در جوار یادمان شلمچه و شهدای هشت سال دفاع مقدس و در بزرگداشت ورود با برکت و شکوهمند حضرت ثامن الحجج(ع) به خاک مقدس کشور اسلامی مان به صورت نمادین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم معنوی، کاروان نمادین پس از عبور از مرز شلمچه با استقبال مشتاقان آن حضرت، وارد میهن اسلامی می‌شود.

سپهر با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، اظهار داشت: وزیر در این مراسم سخنرانی خواهد کرد، علاوه بر  آن سخنرانی آیت ا... موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شعرخوانی شاعر برگزیده جشنواره شعر رضوی و کلنگ زنی دروازه ولایت «به عنوان دروازه ورود تشیع به میهن اسلامی» از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

سرپرست نمایندگی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، گفت: برگزاری مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) علاوه بر شلمچه، در بهبهان و دزفول هم برگزار می‌شود.

سرپرست نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در خوزستان ادامه داد: با توجه به نظر مورخان مبنی بر اقامت امام رضا(ع) در منطقه ارجان بهبهان و ثبت قدمگاه حضرت در این منطقه از سوی میراث فرهنگی، برنامه ورود نمادین امام رضا(ع) را در این شهر خواهیم داشت.

سپهر افزود: مراسم باشکوهی در منطقه ارجان که در 10 کیلومتری بهبهان واقع شده است از سوی مسؤولان این شهرستان جهت اجرا پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برگزاری ویژه برنامه دیدار نمادین امام رضا(ع) با حضرت محمد بن موسی(ع) برادر آن حضرت در شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت: کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) به شهرستان دزفول با طی مسافتی از مرکز شهر، سوار بر اسب و شتر وارد حرم حضرت سبزقبا، برادر امام رضا(ع) در دزفول خواهند شد و دیدار نمادین آن دو حضرت اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به همزمانی دهه کرامت و هفته دفاع مقدس به برنامه‌های مرتبط در این زمینه اشاره کرد و افزود: برنامه شعرخوانی و مداحی امام رضا(ع) و شهدا، در بسیاری از مراکز شهرهای استان از جمله دزفول، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، هویزه و بستان برگزار می‌شود./966/د102/ع

ارسال نظرات