۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۸۱۹۳۱
آزمون جدید ارشاد/19؛

وزارت ارشاد بر خلاف عقاید اسلامی مردم حرکت نکند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به وظایف وزارت ارشاد اسلامی گفت: دولتی که مسیر خود را اعتدال قرار داده است که همان هدف اسلام ناب است باید بر اساس قوانین اسلام حرکت کند و اگر بخواهد مانند دوران اصلاحات، بر خلاف عقائد اسلامی عمل شود، به یقین مردم برخورد می‌کنند.
حجت‌الاسلام رضا برنجکار
حجت‌الاسلام رضا برنج‌کار، مؤلف کتاب«حکمت و اندیشه دینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حفظ اعتقادات مردم در جامعه اسلامی گفت: مردم کشور ما بر اساس قرآن و اسلام این نظام اسلامی را تشکیل دادند و جا دارد که وزارت ارشاد به شکل کامل از اسلام و معارف دینی حفاظت کند.
وی ادامه داد: اگر ما در جامعه خواهان پیشرفتی در زمینه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و موارد دیگر هستیم، باید بر اساس اسلام ناب باشد، فرهنگ ما نیز یک فرهنگ اسلامی و قرآنی است و وزیر ارشاد وظیفه دارد که از این فرهنگ اسلامی حفاظت کند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران عرصه هنر و سینما را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر جهان غرب با سینما و فیلم های هالیوودی در مقابل اسلام ایستاده است و ذهن جوانان مسلمان را مسموم می کند و وزارت ارشاد نیز باید در عرصه هنر اسلامی وارد صحنه شود.
وی افزود: هنر این نیست که ما هم مانند غرب به تولید فیلم و سریال اقدام کنیم و این کار خاصی نیست، باید تولیدات مناسب فرهنگی داشت تا به راحتی بتوانیم دشمن را در تهاجم فرهنگی نابود کنیم.
حجت الاسلام برنج‌کار تشویق را مهم‌ترین ابزار وزارت ارشاد برشمرد و اظهار داشت: وزارت ارشاد باید از تولیدات اسلامی و دینی نهایت حمایت را کند و اجازه ندهد که تولیداتی به شکل غربی و مغایر با فرهنگ اسلامی ساخته شود.
وی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد خودش وارد صحنه هنر شود و به تربیت نیروهای دینی و زبده اقدام کند و فیلم ساز اسلامی تربیت کند و کاری که الان در صدا و سیما انجام می‌شود را انجام دهد.
مؤلف کتاب«حکمت و اندیشه دینی» در پایان یادآور شد: دولتی که مسیر خود را اعتدال قرار داده است که همان اسلام ناب است که در خط وسط حرکت کند باید بر اساس قوانین اسلام حرکت کند و اگر بخواهد مانند دوران اصلاحات، بر خلاف عقائد اسلامی عمل شود به یقین مردم برخورد می کنند./978/ت302/س
ارسال نظرات