۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۸۱۹۴۷
مبلغ حوزه علمیه:

غفلت از حجاب نادیده‌‎گرفتن نماد سبک زندگی اسلامی و ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی، حجاب را مهم‎ترین رکن سبک زندگی اسلامی ایرانی دانست و غفلت از آن را خطر بزرگی برای جامعه اسلامی برشمرد.
حجاب

حجت الاسلام علیرضا حسینی، کارشناس مسائل دینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که زن با رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و  به قرب الهی می‌رسد، گفت: زن با حفظ حجاب خود نه تنها سبب رشد معنوی خود شده بلکه با حفظ خود از نگاه ها زمینه ساز رشد معنوی مردان نیز می شود.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: رعایت حجاب و پوشش مناسب سبب استحکام خانواده و پس از آن سبب استحکام نظام و جامعه است؛ بنابراین بی توجهی به حجاب زمینه ساز سقوط جوامع است.

 

وی با بیان این که حجاب تنها پوشش را در برنمی گیرد، گفت: از دیدگاه اهل بیت و پیامبر اکرم اکرم(ص) حجاب شامل حجاب نگاه، حجاب جوارح در انجام گناه و حجاب زبان می شود بنابراین صرف پوشش سبب حفظ زنان در مقبل آسیب های اجتماعی نمی شود بنابراین زنان و مردان باید در مقابل نامحرمان حجاب زبان و نگاه خودرا هم حفظ ورعایت کنند.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اهمیت و ضرورت حجاب تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری های جسمی وروانی می داند.

 

این کارشناس دینی افزود: برای نهادینه کردن و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه ابتدا باید وضعیت حجاب و پوشش زنان اصلاح شود زیرا تازمانی که وضعیت حجاب و عفاف در جامعه درست نشود زنان و مردان به آرامش روحی وروانی نمی رسد و در دام هوا و هوس و افکار مختلف گرفتار هستند.

 

امام جمعه شهر خوسف خراسان جنوبی ادامه داد: تشکیل یک کارگروه برای نظارت بر تولید و واردات پوشاک ضروری است؛ زیرا لباس هایی که امروز در وجود دارد هیچ سنخیتی با حجاب و عفاف ندارند.

 

وی با بیان این که هدف سبک زندگی اسلامی تعالی فرد و خانواده است، گفت: حجاب یکی ازمهم ترین عواملی است که با تربیت اسلامی زمینه رشد و تعالی خانواده را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام حسینی یادآورشد: حجاب مهم ترین نماد فرهنگی اسلام است؛ بنابراین مسؤولان باید بدانند که غفلت از آن زمینه ساز آسیب های اجتماعی زیادی است و تا وقتی که وضعیت حجاب را در جامعه سامان نداده اند برگزاری کارگاه، همایش ، سمینار و سخنرانی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی کار بیهوده ای است./968/ت302/س

ارسال نظرات