۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۸۲۰۱۵
معاون اول قوه قضاییه:

نگاه به بازرسی باید نگاه تعامل با دولت باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه گفت: نظارت سازمان بازرسی کل کشور نظارت عام است، اما نگاه به بازرسی نباید نگاه مزاحم باشد بلکه باید نگاه تعامل با دولت باشد.
حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رييسي، معاون اول قوه‌قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرنگاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بازرسی کل کشور که امروز سه شنبه پنجم شهریورماه در سالن همایش سازمان بازرسی کل کشور واقع در خیابان آیت الله طالقانی برگزار شد گفت: این جلسه به پاس قدردانی از زحمات آقای پورمحمدی که بیش از پنج سال خدمت و تلاش کردند برپا شده است که البته در عرض یک ساعت نمی‌توان قدردانی کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که بدون تردید موفقیت آقای پورمحمدی محصول همکاری و تلاش تک تک معاونین و بازرسان و همکاران وی بوده است افزود: حضور آقای پورمحمدی در دولت یک فرصت برای سازمان بازرسی و قوه قضائیه است.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در دستگاه‌های دیگر هم نظارت داریم ولی همه آنها به صورت خاص است نه عام ، آن نظارتی که عام است همان نظارت سازمان بازرسی کل کشور است، اما نگاه به بازرسی نباید نگاه مزاحم باشد بلکه باید نگاه تعامل با دولت باشد.

حجت الاسلام رییسی گفت: بازرسی یک همراه صمیمی برای کشور است که نقاط ضعف را می‌بیند و پیشنهاد می‌دهد، وظیفه اول نظارت بالذات مال مدیران است و در ثانی و بالعرض نظارت درون سازمانی است و این دلیل بر بی اعتمادی نیست.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی افزود: جنس این مدل پرونده ها یکی است ولی مبالغشان فرق می‌کند، ما نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شویم، اگر فرمایشات هشت گانه رهبر معظم انقلاب درباره مبازه با مفاسد اقتصادی رعایت شود و به گزارشات بازرسان اهمیت داده شود این مسائل دوباره پیش نمی‌آید.

وی در ادامه افزود: وقتی بازرسانی رفتند و تلاش کردند و گزارش تهیه کردند، اگر این گزارشات کنار گذاشته شود این موجب ضعف بازرسان می‌شود، اراده مدیران در اجرای این گزارشات می‌تواند موثر باشد، اگر بستر فساد باقی بماند ما همچنان شاهد فساد خواهیم بود، بنابراین سلامت اداری باید در جامعه تضمین و پیاده شود.

حجت الاسلام رییسی با بیان این‌که به هر میزان که قانون نقض شود عدالت نقض شده است گفت: عمل به قانون ضعیف بهتر از قانون شکنی است و نظارت ها در بخش اجرای قانون می‌تواندنقش به سزایی داشته باشد.

 معاون اول قوه قضائیه با اشاره به این‌که تمام این برنامه ها برای جلب اعتماد مردم به نظام هستند افزود: شفاف سازی باعث می‌شود که مردم هم ناظر باشند و هم کار نظارت آسان شود، این میزان شکایات از دستگاه‌های اجرایی شایسته و  پسندیده نیست./9595/پ202/ص

 

ارسال نظرات