۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۲۲۷۹
امام جمعه قم:

حامیان گروه‌های تکفیری در سوریه بدانند آتش فتنه دامان آنها را خواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به موضع گیری کشورهای غیر اسلامی همانند چین و روسیه در قبال سوریه گفت: جای تأسف و ننگ برای مدعین خدمت به حرم شریفین دارد که دست به دست دشمنان داده و برای سرنگونی نظام سوریه با کفار و دشمنان همدست شده اند.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) در خطبههای نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به حوادث کشور سوریه گفت: جای تأسف دارد که کشورهای به ظاهر مسلمان که ادعای خادمی حرمین شریفین را دارند دست به دست آمریکا داده و خواستار حمله به کشور دوست، برادر و مسلمان سوریه هستند و وارد درگیری با این کشور شدند.

وی ادامه داد: حتی دو کشور چین و روسیه که غیر مسلمان هستند از مردم و دولت سوریه حمایت می‎کنند در حالی که کشورهای اسلامی به مقابله با آنها پرداختند و این ننگی است برای کشورهای اسلامی که وارد درگیری با سوریه شدند.

امام جمعه قم با بیان این‏که کشورهای به ظاهر مسلمان حتی حزب الله را که نماد مقاومت بوده و در برابر اسرائیل غاصب ایستادگی می‎کند دشمن خود دانسته و با او برخورد میکنند،  اظهار داشت: دشمنان و دولت‎های به ظاهر مسلمان با این اقدام روی چنگیز آدم کش و گرگهای تاریخ را نیز سفید کردند.

وی تأکید کرد: حامیان گروههای تکفیری و سلفی در سوریه باید بدانند این آتشی را که برافروخته و اقداماتی که انجام میدهند روزی دامن آنها را نیز خواهد گرفت.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت مردان اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار از سرعت عمل رییس جمهور در معرفی وزرا و هماهنگیهای میان دولت و مجلس تشکر کردند.

وی یادآور شد: همچنین رهبری در این دیدار از دولت خواستند که به مهار تورم، افزایش رونق تولید و ایجاد تحرک در عرصه اقتصاد توجه کنند و ما نیز امیدواریم رییس جمهور و دولتمردان با نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در فعالیتهای خود موفق باشند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی در هشتم شهریور ماه سال 60 گفت: هر چند زمان ریاست جمهوری و نخست وزیری این دو دانشمند فرزانه کوتاه بود ولی این دو نفر به گونهای عمل کردند که در تاریخ جاودانه شدند.

وی افزود: رمز موفقیت شهیدان رجایی و باهنر این بود که قبل از مدیریت بر مردم به مدیریت خود پرداختند و ساده زیستی، پیروی از ولایت، مدد جویی از صاحب الزمان(عج)، سخت کوشی، حرکت در چهارچوب قانون و گذشت را سرلوحه کار خود قرار دادند.

امام جمعه قم با اشاره نامگذاری ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نیز اظهار داشت: نامگذاری هفته دولت به مناسبت شهادت این دو بزرگوار به دلیل این است که دولتهای ما الگوی خود را از شهیدان باهنر و رجایی بگیرند.

حجتالاسلام والمسلمین در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت امام صادق(ع) نیز اشاره کرد و ابراز داشت: امام ششم(ع) رییس مذهب تشیع هستند ولی به این معنا نیست که قبل از ایشان مذهب تشیع وجود نداشته است بلکه مذهب تشیع از زمان پیامبر(ص) به وجود آمده و این سخن باطل است که گفته میشود شیعه در زمان صفویه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: پس از رحلت رسول اکرم(ص) دستهای کینه و حسد نگذاشتند که تشیع خود را مطرح کند و این رویه تا زمان امام صادق(ع) وجود داشت ولی در زمان این امام همام به سبب ضعف حکومت بنی امیه و به قدرت نرسیدن کامل بنی عباس فرصت مناسبی برای مطرح کردن شیعه به وجود آمد و امام(ع) نیز از این فرصت نهایت استفاده را کردند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) با اشاره به مناسبتهای پیش رو روز بانکداری اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم همان گونه که بانکهای ما دارای نام اسلامی هستند از ربا نیز دور باشند.،

امام  جمعه قم در خطبه نخست با تأکید بر حفظ تقوا آن را به دو صورت عام و خاص تقسیم کرد، گفت: رسیدن به تقوا الهی با عمل به واجبات و ترک محرمات صورت میگیرد و ادعای محبت خدا بدون عمل کردن به دستورات الهی دروغی بیش نیست./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات