۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۸۳۴۳۵
آیت الله طبرسی:

معرفت بخشی محور جشن های دهه کرامت باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، دهه کرامت را عامل پیوند امت با امامت و ولایت دانست و گفت: باید از فرصت این دهه در جهت رشد فکری و اجتماعی جامعه بهره گیریم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت با اشاره به این که وجود حضرت معصومه(س) برای ما ایرانیان و شیعیان برکت و نعمت بوده است، عنوان کرد: این انقلاب مدیون این کریمه است، زیرا رهبری بزرگوار آن در حوزه و در پرتو عنایت همین بانوی بزرگ پرورش یافته است.

 

وی بر ضرورت الگو گیری جامعه به ویژه دختران جامعه اسلامی از حضرت معصومه(س) تأکید کرد و گفت: اگر به دنبال سعادت در دنیا و آخرت هستیم باید در مسیری که اهل بیت(ع) برای ما ترسیم کرده اند گام برداریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، دهه کرامت را فرصتی جهت کسب معرفت دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم در پرتو نورانیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به تعالی حقیقی دست پیدا کنیم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره از برکات وجودی این دو امام بزرگوار بهره بوده و هستند، خاطرنشان کرد: ایران در سایه سار این دو شخصیت بزرگ امروز به کشوری با عظمت در دنیا تبدیل شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دهه کرامت فرصت مغتنمی برای رشد فکری و اجتماعی در جامعه دینی است، ادامه داد: دهه کرامت عامل پیوند امت با امامت و ولایت است.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت عمق بخشی به برنامه های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: تنها نباید به برگزاری جشن و همایش اکتفا شود، بلکه برنامه هایی که برای ائمه معصومین گرفته می شود باید با محتوا، معرفت زا و جریان ساز برای جامعه همراه باشد.

 

وی با بیان این که جامعه امروز ما بیش از پیش نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است، ادامه داد: اگر سیره این بزرگواران در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم مشکلات جامعه به حداقل ها خواهد رسید.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران دهه کرامت را فرصتی برای تبلیغ و تبیین سبک زندگی رضوی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که جامعه ما گرفتار سبک زندگی غربی شده، باید از فرصت های به وجود آمده در جهت تبلیغ صحیح و اثرگذار سبک زندگی اسلامی بهره گیریم.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که مهم ترین ویژگی جشن های دهه کرامت باید معرفت بخشی باشد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا شور و شعور در این برنامه ها همراه هم باشند.

 

وی  اهل بیت(ع) را الگو و اسوه رشد فضائل انسانی خواند و دهه کرامت را جدای از جشن ها، در بر دارنده معانی و مفاهیم ارزشمند مستقر در سیر زندگی ائمه اطهار نیز نام برد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تکریم و تعظیم ایام دهه کرامت زمینه ساز شرایط مناسبی است تا متولیان فرهنگی و نهادهای دینی بین المللی در جهت تقویت عقاید دینی جوانان و تعمیق باورهای دینی جامعه بهره لازم را ببرند./950/پ202/ج

ارسال نظرات