۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۸۳۶۷۲
آیت‌الله سبحانی:

معرفی امامزادگان حقانیت شیعه را اثبات می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که معرفی امامزادگان حقانیت شیعه را اثبات می‌کند، گفت: امامزادگان ظرفیت عظیمی برای جهان اسلام محسوب می‌شوند.
درس تفسير قرآن کريم آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان ، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در پیامی به کنگره بین‌المللی امامزادگان، یکی از اصول مد نظر در اسلام را مودت نسبت به انسان‌ها دانست و ادامه داد: از اصول ما این است که پیامبر اسلام (ص) را دوست بداریم چرا که مودت و دوستی اهل کمال سبب می‌شود شخصیت و روحیه آنها در روحیه و شخصیت انسان اثرگذار باشد.

 

وی افزود: اگر ما با یک فرد حسود و بخیل نشست و برخاست کنیم در اخلاق و رفتارمان اثر می‌گذارد و اگر ما اهل‌بیت (ع) را دوست بداریم، آثار و برکات آن در وجود خود ما نمود پیدا خواهد کرد و این به صلاح ما است.

 

حضرت آیت الله سبحانی تأکید کرد: وقتی به طبیبی مراجعه می‌کنیم برای دیدن نتیجه باید به نسخه‌اش عمل کنیم، مودت اهل‌بیت (ع) در حیات و عمل ما تأثیرگذار خواهد بود به شرطی که به دستورات شان عمل کنیم و اگر عمل ما با عمل اهل‌بیت(ع) یکی نباشد این حب و دوستی فایده‌ای ندارد و ما از مودت بی‌عمل نتیجه‌ای نمی‌گیریم.پس اگر تحقیقات درباره هر یک از امامزاده‌های سراسر کشور نشان دهد که واقعا آنان وابسته به اهل‌بیت (ع) هستند، تکریمشان همانند تکریم اهل‌بیت (ع) خواهد بود.

 

وی گفت: ما با شناساندن امامزادگان به مردم در واقع باید برای آنها بیان کنیم که ائمه چقدر مظلوم بودند که شهر و آبادیشان را رها کردند و در کوه و جنگل مخفیانه زندگی کردند همان طور که حضرت عبدالعظیم حسنی در یک زیرزمین تاریک و نمور زندگی می‌کردند و در واقع مظلومیت اهل‌بیت (ع) به وسیله شناساندن این امامزادگان مشخص خواهد شد.

 

حضرت آیت‌الله  سبحانی تأکید کرد: اگر این مسئله مستند شود که چه عاملی سبب شده که امامزادگان اینگونه از محل زندگیشان بروند و در غربت آواره شوند در واقع اثبات اهل‌بیت(ع) و تشیع خواهد بود./939/د101/ج

           

ارسال نظرات