۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۸۳۶۷۳

دروازه ولایت در نقطه مرزی شلمچه احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از احداث دروازه ولایت در نقطه مرزی شلمچه خبر داد.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ظهر امروز در نشست خبری ستاد جشن های دهه کرامت این استان، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا(ع) و این دهه ابراز داشت: ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) از نقطه صفر مرزی شلمچه از محوری ترین برنامه هایی است که از سوی ارشاد استان برگزار شد.

وی با بیان این که مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) با حضور هزاران نفر از زائران و بازدید کنندگان مناطق جنگی برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم نمادین برای دومین سال در استان خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام سپهر در ادامه سخنانش با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر «خوزستان دروازه تشیع به ایران است» خاطرنشان کرد: در راستای این مسأله دروازه ولایت در نقطه مرزی شلمچه احداث می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که سازه این دروازه بتنی است به کاشی کاری این دروازه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به رایزنی های انجام شده با تولیت آستان قدس رضوی کاشی هایی که در مرقد به کار گرفته شده اند مقداری از آن ها برای تبرک در دروازه ولایت تعبیه خواهند شد.

 حجت الاسلام سپهر با بیان این که تلاش می شود که مصالح ساختمانی این سازه از شهر مقدس مشهد و مرقد امام رضا(ع) تهیه شود، ابراز داشت: این دروازه به دو صورت ساخته می شود که نزدیک به نقطه صفر مرزی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین در ادامه سخنانش با اشاره به حضور خدام رضوی در استان اشاره کرد و افزود: کانون فرهنگی مسجد جواد الائمه(ع) اهواز اقدام به این کار کرده است.

وی افزود: هر ساله با حضور خدام حرم امام رضا(ع) در استان خوزستان، شوق و نشاط بسیاری مردم را در بر می گیرد که این مسأله را از بدو ورود تا استقرار آن ها می توان مشاهده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جشنواره شعر رضوی به زبان عربی اشاره و تصریح کرد: این جشنواره هر ساله به صورت بین المللی با حضور میهمانان خارجی در خوزستان برگزار که با در پایان به نفرات برتر هدایای نفیسی اهدا می شود.

حجت الاسلام سپهر یادآور شد: زمان برگزاری این جشنواره 20 و 21 شهریورماه در شهرستان اهواز و شوش خواهد بود که شاعران برجسته ای از کشورمان و کشور های عربی حضور خواهند داشت.

وی در پایان با بیان این که مراسم کاروان نمادین امام رضا(ع) در شهرستان دزفول برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این مراسم در جوار مرقد امامزاده سبزقبا برگزار خواهد شد./9458/پ202/غ

ارسال نظرات