۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۸۳۸۶۶

راه اندازی مرکز مشاوره دینی در حوزه علمیه خواهران آمل

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران آمل با اشاره به این که مرکز مشاوره دینی و پاسخ به سؤالات شرعی در این حوزه راه اندازی شد، گفت: این مرکز آماده پاسخ گویی حضوری و تلفنی به شهروندان خواهر پیرامون مسائل اعتقادی و دینی است.
 حوز علميه خواهران

کبری مهربان، مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که در حال حاضر 110 طلبه در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند، گفت: تاکنون 220 طلبه از این حوزه علمیه فارغ التحصیل شدند.

 

وی با اشاره به این که مرکز مشاوره دینی و پاسخ به سؤالات شرعی در این حوزه راه اندازی شد، گفت: این مرکز آماده پاسخ گویی حضوری و تلفنی به شهروندان خواهر پیرامون مسائل اعتقادی و دینی است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران آمل، پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی را یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و روحانیت دانست و گفت: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند هزاران شبهه ای که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.

 

خانم مهربان حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران آمل با اشاره به این که امروز اعتقادات و باورهای مردم به ویژه نسل جوان بیش از گذشته در معرض خطر قرار دارد، افزود: حوزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز دینی باید برای پاسخگویی به این شبهات برنامه داشته باشد.

 

وی همچنین پیرامون فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان آمل، بیان داشت: این حوزه علمیه همه توان خود را در راستای توجه به مسأله پژوهشی به کار گرفته و توانایی آن را دارد که اگر از سوی نهادها و مراکز مختلف تقاضای پژوهش شود نسبت به پاسخ نیازمندی ها و مطالب تحقیقی و پژوهشی اقدام کند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با بیان این که گروه تبلیغی حوزه علمیه در دانشگاه های شهرستان فعال است و آمادگی گسترش سطح فعالیت های خود را در این بخش داریم، بیان داشت: مشارکت با مرکز امور بانوان و خانواده فرمانداری در راستای اجرای طرح رحمت از برنامه های حوزه علمیه بوده است.

 

وی با اشاره به این که مخاطبان طرح رحمت کارمندان خواهر ادارات شهرستان بوده اند، گفت: برگزاری این طرح در قالب مسائل خانواده، تربیت فرزندان بوده است که از سوی حوزه علمیه خواهران آمل صورت می گرفت.

 

خانم مهربان با بیان این که یکی از سیاست های این حوزه علمیه همراهی با دیگر نهادهای فرهنگی و دینی است، گفت: این حوزه علمیه در همه بخش های فرهنگی شهرستان جریان داشته و در فعالیت های آن قرار دارد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با تاکید بر این که حوزه های علمیه پیش قراولان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند، یادآور شد: حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل به عنوان یک مجموعه فرهنگی مادر در کنار فعالیت های خود، نیازهای سایر مراجع را در بخش هایی چون تربیت نیرو را تامین می کنند./950/ت302/ب

ارسال نظرات