۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۸۴۵۰۵

آزمون تربیت مربیان طرح حفظ قرآن کریم در لرستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری آزمون تربیت مربیان طرح حفظ قرآن کریم با شرکت بیش از 150 نفر از داوطلبان در استان لرستان خبرداد.
قران

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد از برگزاری آزمون تربیت مربیان طرح حفظ قرآن کریم در خرم آباد خبر داد و اظهارداشت: این طرح در شهرستان های خرم آباد، کوهدشت، بروجرد، ازنا و الیگودرز برگزار به صورت همزمان برگزار شد.

وی بیان داشت: وظیفه مربیان قرآن کریم، تعمیق و تفسیر معارف قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی در بین اقشار گوناگون مردم در جامعه است.

وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبان این آزمون جهت دوره تکمیلی و آموزشی به مرکز راهبردی حفظ قرآن به قم اعزام و پس از گذراندن دوره به عنوان مربی به کارگیری می شوند.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به این که بیش از 150 نفر در آزمون تربیت مربیان طرح حفظ قرآن کریم شرکت کردند، گفت: مربیان حفظ قرآن کریم باید افزون بر تربیت حافظان قرآن آنان را نیز با اخلاق و معارف دینی و قرآنی بیشتر آشنا کنند.

استاد حوزه علمیه لرستان بیان داشت: برای تحقق این هدف، بقاع متبرکه و مساجد در کشور مکانی مناسب در راستای تربیت حافظان و فعالان قرآنی در جامعه است.

وی با تأکید بر ارتباط لحظه به لحظه با قرآن گفت: معلم و مربی که خود با قرآن ارتباطی ندارد و ارتباطش محدود است نمی تواند در توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش دانش آموزان موفق باشد.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان این که تأثیرپذیری دانش آموزان از اخلاق، حجاب و عفاف مربیان قرآن بسیار است، بر حسنه بودن رفتار مربیان تأکید کرد.

این مقام مسؤول در پایان تصریح کرد: آموزش قرآن از طریق فضایی مناسب بسیار ثمره‌ بخش است و در دیگر نقاط دنیا نیز جواب قابل قبولی ارائه داده، اما پیش ‌نیاز آن فرهنگ‌ سازی آموزش در مؤسسات قرآنی است که مسؤولان باید به این نکته توجه کنند./9451/ت302/غ

ارسال نظرات