۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۸۴۷۳۷
آیت الله سبحانی:

معلمان و اساتید باید معتقد به اسلام و نظام باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با بیان توصیه هایی به سرپرست وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد: افرادی باید متصدی تعلیم و تربیت دانش آموزان شوند که به ارزش های دینی، قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد کامل و راسخ داشته باشند.
ديدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش با مراجع و علما در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی امروز در دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاونان وی، این وزارتخانه را از مهم ترین نهادها و دستگاه ها در نظام دانست و تاکید کرد: اگر در این عرصه موفق باشیم در سایر بخش ها و عرصه ها نیز مشکل چندانی نخواهیم داشت.

 

وی تعلیم و تربیت را پایه و زیربنای جوامع دانست و با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به این عرصه، ابراز داشت: امروز دشمنان با بهره گیری از ابزارهای مختلف به دنبال گمراه کردن مردم به ویژه نسل جوان هستند و ما باید در این راستا هوشیار باشیم.

 

حضرت آیت الله سبحانی خواستار ارتقای سطح آگاهی و دانش جامعه شد و متصدیان و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت کشور را به لزوم دقت و تدبیر در برنامه ریزی ها توصیه کرد.

 

وی اساتید،‌ برنامه و محتوای دروس را سه رکن اساسی در آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: افزون بر توجه به محتوای غنی کتب ها، اساتید و معلمانی که می خواهند مسؤولیت تربیت دانش آموزان و جوانان را عهده دار شوند باید افرادی باشند که به ارزش های دینی، قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد کامل و راسخ داشته باشند.

 

حضرت آیت الله سبحانی ایجاد و راه اندازی مدارس قرآنی را افتخاری ارزشمند برای نظام دانست و بر لزوم انس بیش از پیش دانش آموزان با مفاهیم قرآنی تاکید و خدمت در آموزش و پرورش را نوعی عبادت ارزیابی کرد.

 

گفتنی است،‌ سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین با حضرات آیات مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، آیت الله امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت وگو کرد.

 

مراجع تقلید در این دیدارها بر لزوم توجه به ارزش های دینی در نظام تعلیم و تربیت و ارتباط نزدیک آموزش و پرورش با حوزه های علمیه تاکید کردند.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش حضور یافت و جلسه مشترکی با آنان داشت.

 

سرپرست وزارت علوم همچنین عصر امروز با حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو خواهد کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات