۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۸۴۸۰۳
نماینده خبرگان رهبری:

روحانیت نجات دهنده جامعه از انحراف و تباهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان به نقش روحانیت در روشنگری و آگاه بخشی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت نجات دهنده جامعه و بشریت از انحراف و تباهی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله سید عبدالله ضیائی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در لنگرود برگزار شد به نقش روحانیت در روشنگری و آگاه بخشی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت نجات دهنده بشریت از انحراف و تباهی است.

 

وی، عالمان آگاه به زمان را نعمتی الهی برای جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: عالمان بصیرت و آگاه به زمان همواره در برابر هر گونه انحرافی ایستادگی کردند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، عظمت امروز اسلام ناب در جهان را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های عالمان آگاه در تاریخ اسلام دانست و تصریح کرد: اگر تلاش های فقهای دینی نبود امروز شرایط شریعت به گونه ای دیگر بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی بر ضرورت تبیین سیره زندگی عالمان دینی برای جامعه امروز به ویژه نسل جوان تأکید کرد و بیان داشت: جوانان امروز نیازمند الگویی مناسب برای زندگی فردی و اجتماعی خود هستند که سبک زندگی عالمان دینی می تواند بهترین الگو برای نسل جوان جامعه باشد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که عالمان دینی در تاریخ با همه توان و خلوص نیت در برابر زیاده خواهی های دشمنان اسلام ناب ایستادند، تصریح کرد: نشر و گسترش اسلام ناب محمدی مهم ترین دغدغه و اولویت عالمان آگاه و بصیر بود.

 

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود خود با اشاره به این که در قرن حاضر شخصیتی آگاه، عالم و فقیهی بزرگ از حوزه علمیه علیه رژیم طاغوت به پا خواست، گفت: امام خمینی(ره) با رهبری نهضتی عظیم و اسلامی با پشتوانه گسترده مردمی توانست حکومت دو هزار و 500 ساله پهلوی را سرنگون و حکومتی مردمی بر پایه اسلام ناب را بنا نهاد.

 

وی با بیان این که عالم به دین رسالت سنگینی در جامعه اسلامی دارد، گفت: هدایت، ارشاد، تعلیم، تدریس، روشنگری، آگاهی بخشی و تحریر کتب دینی بخشی از مهم ترین وظایف عالمان دینی در جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که امام خمینی(ره) اسوه و الگوی معاصر عالمان و اندیشمندان اسلامی است، ادامه داد: این شخصیت بزرگ جهان امروز به الگویی بارز برای همه دنیا تبدیل شده است.

 

وی با بیان این که صحیفه امام راحل چراغ هدایت و روشنگری برای جامعه است، تصریح کرد: بهره گیری از این صحیفه می تواند برای هر انسانی روشنی بخش باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که هدایت و رهنمودهای علمای دینی در هر عصری تعالی بخش بوده است، خاطرنشان کرد: بهره گیری از نصایح علما همواره مسیر صحیح زندگی را به ما نشان می دهد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت با تلاش های خود در تاریخ اسلام فرهنگ توحیدی را در جامعه نهادینه کرده است، گفت: امروز همین فرهنگ توحیدی عامل عزت ملت ایران شده است.

 

وی تصریح کرد: روحانیت در همه شئون زندگی فرهنگی و اجتماعی مردم حضور داشته و تلاششان برای رهایی مردم از طاغوت برای جهانیان محرز است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش پایانی سخنان خود به ویژگی های شخصیتی آیت الله ضائی اشاره کرد و با بیان این که این امام راحل ایشان را روحانی وارسته عالمی الهی، خدایی و صمدانی می دانستند گفت: این شخصیت برجسته تلاش های گسترده ای برای پیروزی انقلاب انجام دادند./950/پ202/س

ارسال نظرات