۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۸۵۳۴۳

رییس جدید اوقاف شیروان معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی برگزار و حجت الاسلام عباس محمدزاده به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.
حجت الاسلام محمدزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان با حضور حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، عبدالصمد صفرنژاد، فرماندار شهرستان شیروان و اصحاب وقف، نمایندگان هیئات امنا و خادمان و متولیان امامزاده های این شهرستان برگزار شد.
 
در این مراسم با قدردانی از زحمات پنج ساله حجت الاسلام عظیم آسوده در سمت ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان، حجت الاسلام عباس محمدزاده به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شیروان معرفی شد.
 
حجت الاسلام آسوده، رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان، روز گذشته به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد معرفی شد و این در حالی است که حجت الاسلام محمدزاده نیز پیش از این رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج در خراسان شمالی بوده است.
 
بر اساس اعلام محمد صالحی نیا، مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با انتصاب حجت الاسلام محمدزاده به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان، رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج نیز به زودی معرفی می شود.
 
وقف پشتوانه فرهنگی اسلام است
 امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان، حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان نیز دقایق کوتاهی به ایراد سخن پرداخت و بر لزوم رعایت شایسته سالاری و انتصاب مدیرانی قوی و توانمند در ادارات و دستگاه های مختلف تأکید کرد.
 
وی افزود: مؤفقیت و سربلندی در عرصه های مختلف، حاصل مدیریتی قوی بوده و این مسأله اهمیت نیروی انسانی توانمند را گوشزد می کند.
 
به گفته حجت الاسلام کوثری اگر در دستگاهی مدیریت قوی وجود نداشته باشد، با وجود تلاش فراوان سایر عوامل، مؤفقیت و سربلندی کامل به دست نخواهد آمد.
 
وی با تأکید بر شایسته سالاری در عزل و نصب ها، با بیان این که در این زمینه قوم گرایی و بومی گزینی نباید مورد توجه قرار گیرند، اظهار داشت: باید با لحاظ کردن شایسته سالاری و لیاقت مداری، زمینه های خدمت به مردم بیش از گذشته فراهم شود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان با اشاره به تودیع حجت الاسلام عظیم آسوده، رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان و معرفی وی به عنوان رییس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد، تصریح کرد: با عزیمت حجت الاسلام آسوده از شهرستان شیروان، این شهرستان یکی از بازوان توانمند خود را از دست داد.
 
حجت الاسلام کوثری همچنین ضمن تبریک به حجت الاسلام محمدزاده برای تصدی ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان، اظهار امیدواری کرد که وی در این سمت جدید نیز همانند مدت خدمت در شهرستان فاروج، مؤفق باشد.
 
 
65 درصد موقوفات خراسان شمالی وقف روضه سیدالشهدا(ع) است
 حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی هم در این آیین از همکاری صمیمانه امام جمعه و سایر مسؤولان شهرستان شیروان در زمینه اوقاف و امور خیریه قدردانی کرد و گفت: احیای موقوفات در واقع زنده نگاه داشتن یاد اهل بیت(ع) در جامعه است.
 
وی با اشاره به این که بیش از 65 درصد از موقوفات استان خراسان شمالی وقف روضه سیدالشهدا(ع) هستند، اظهار داشت: باید برای احیا و شناسایی موقوفات و عمل به نیات واقفان بیش از گذشته تلاش شود.
 
حجت الاسلام عظیم آسوده، رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد پنج ساله خود در این سمت، عنوان کرد که وی در این مدت 86 وقف جدید را در این شهرستان به ثبت رسمی رسانده است.
 
به گفته وی در حال حاضر شهرستان شیروان با داشتن 825 موقوفه و بیش از دو هزار رقبه، بیشترین تعداد موقوفات خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.
 
حجت الاسلام عباس محمدزاده، رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان هم در این آیین اولویت برنامه های خود را اجرای مصوبات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ذکر کرد.
 
وی همچنین تعامل با امام جمعه، فرماندار و دیگر مسؤولان شهرستان شیروان را نیز از جمله رویکردهای اصلی خود برشمرد.
 
گفتنی است، در حالی که در استان خراسان شمالی 154 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد 65 مورد از این تعداد در شهرستان شیروان واقع شده اند.
همچنین از شمار چهار هزار و 387 فقره موقوفه و هشت هزار و 757 رقبه موجود در استان، 825 موقوفه با بیش از دو هزار رقبه به شهرستان شیروان اختصاص دارد.
 
علاوه بر این شهرستان شیروان دارای 323 مسجد و حسینیه و همچنین 700 خادم افتخاری است./9314/پ202/ع
ارسال نظرات