۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۸۵۳۷۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل طنین خاصی در عرصه جهانی ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و با بیان این که این سخنرانی در عرصه جهانی طنین خاصی ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: اثرگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های جهانی برای همگان به اثبات رسیده است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت جابر معافی، سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و خانه مطبوعات در مسجد محمد رسول الله ساری برگزار شد به جایگاه نخبگان و اصحاب رسانه در جامعه اشاره کرد و گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز نخبگان، صاحبان قلم و اندیشه از جایگاه بسیار رفیع و ارزشمندی درجامعه برخوردار است.

 

وی با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نخبگان و اصحاب قلم و اندیشه از جایگاه مناسبی برخوردار نبودند، افزود: پیروزی انقلاب شأن و منزلت این شخصیت های اثرگذار را  احیاء کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین به سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و با بیان این که این سخنرانی در عرصه جهانی طنین خاصی ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: اثرگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های جهانی برای همگان به اثبات رسیده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جهان شمولی در اسلام اشاره کرد و با بیان این که در جهان بینی اسلام جاودانگی وجود دارد، تصریح کرد: هر آنچه که اسلام برای هدایت بشریت عنوان کرد برای همه دوران ها و زمان قابل بهره گیری است چون با فطرت انسانی همراه است.

 

وی با بیان این که هر طرح و نظریه ای که بتواند اکثر اندیشه ها را به سوی خود جذب کند بهترین است، افزود: اگر بخواهیم نظر و نظریات ما بر کرسی جهان بنشیند باید به مسأله جهان وطنی توجه کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  گفت: اگر بخواهیم در این جهان وطنی از فرصت استفاده کنیم و در این جهان شمولی ایده خود را بر کرسی بنشانیم و هم از نظر سبک زندگی  نظام جهانی را مدیریت کنیم باید به سه مسأله دکترین مهار، زمان مدنی و رسانه توجه ویژه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که قلم در قرآن و روایات دینی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، گفت: رسانه ها باید مردم را در دریافت حقایق یاری دهند.

 

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام نیز 23 سال مأموریت پیام رسانی را از سوی خداوند متعال بر عهده داشتند، افزود: علیرغم همه مشکلاتی که پیامبر اسلام به وجود آوردند اما امروز با گذشت بیش از 14 قرن از آن دوران بیش از یک میلیارد نفر در دنیا ندای اسلام را با گوش جان دریافت کرده اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که رسانه از جایگاه عمیقی در جامعه برخوردار است، خاطرنشان کرد: کسانی که به این جایگاه تکیه می زنند باید علاوه بر شناخت در جهت عمل به رسالت خود گام بردارند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که ادب، اخلاق، رفتار، دور اندیشی و گذشت از جمله ویژگی های یک خبرنگار متعهد است، افزود: این ویژگی های اخلاقی و رفتاری در افرادی همچون سرپرست فقید خبرگزاری فارس نهادینه شده بود.

 

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عزت امروز نظام اسلامی در گرو خون های پاک شهدا و از خودگذشتگی های فرزندان ایران اسلامی در هشت جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: همه ما در برابر خون های پاک شهدا مسؤول هستیم و باید در جهت تحقق وصیت های آنها گام برداریم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دشمنان نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هر توطئه ای برای نابودی نظام استفاده می کردند، خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر سه دهه توطئه افکنی دشمن، نظام اسلامی را به کشوری مقتدر در عرصه جهانی تبدیل کرده است.

 

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار مبارزه با استکبار و کفر در دنیا معرفی کرد و بیان داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به الگویی بارز برای ملت های آزاده دنیا تبدیل شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که برای صدور انقلاب اسلامی نیازمند نشر و گسترش فرهنگ دینی و ملی کشورمان هستیم، خاطرنشان کرد: صدور گفتمان انقلاب بدون توجه به فرهنگ و هنر بسیار مشکل خواهد بود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که موسیقی و سینما ذاتاً مشکلی ندارد، ادامه داد: توجه به رویکردها باید مسیرمند باشد تا شاهد رشد و اثرگذاری در این حوزه باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های اخلاقی  مرحوم معافی اشاره کرد و با بیان این که این خبرنگار فقید همواره در مسیر نشر و گسترش فرهنگ دینی جامعه گام بر می داشت، گفت: تعهد، تخصص و امانت داری مهم ترین ویژگی معافی در عرصه خبر بود.

 

سید نظام‌الدین موسوی، مدیر عامل خبرگزاری فارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مازندران یک مرد رسانه‌ای فرهیخته، فعال و کوشا را از دست داد، افزود: معافی مصداق بارز صداقت در نشر خبر بود و با همه وجود به این خطِه، ایران اسلامی، انقلاب و ولایت عشق می‌ورزید.

 

وی با بیان این که مرحوم معافی در نشر اخبار امانت داری را اصل قرار می داد، گفت: این خبرنگار فقید الگویی برای اهالی رساله بود./950/پ202/ع

ارسال نظرات