۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۸۵۴۲۸
نماینده ولی فقیه در گیلان خبرداد؛

فعالیت علمی 120 طلبه غیرایرانی در حوزه علمیه رشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت را یک مرکز دینی بسیار اثرگذار و مهم در پرورش طلاب داخلی و خارجی دانست و افزود: علاوه بر طلاب داخلی، طلابی از 20 کشور دنیا فعالیت علمی خود در سال تحصیلی جدید حوزه آغاز خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمين زين العابدين قرباني، نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان صبح امروز در حاشیه مراسم استقبال از حضرت آیت الله سبحانی در رشت، رشد و تقویت حوزه های علمیه را یک ضرورت مهم برشمرد و گفت: امروز به برکت نام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد رونق فعالیت های حوزوی در کشور هستیم.

 

وی حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت را یکی مرکز دینی بین المللی توصیف کرد و افزود: اتمام کامل این حوزه علمیه یکی از حرکت های ماندگار در عرصه حوزوی کشور خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی ساخت حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت را یکی از رویدادهای مهم دینی در سطح کشور دانست و بیان داشت: همه باید تلاش کنند تا فاز های بعدی این مرکز بزرگ دینی در آینده ای نزدیک افتتاح شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این‌که فاز نخست این حوزه علمیه بعد از ظهر امروز با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و همچنین مسؤولان رده بالای نظام افتتاح و بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: به حتم حوزه علمیه امیرالمؤمنین همچون نگینی در جهان اسلام خواهد درخشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با تأکید براین که این مرکز عظیم دینی نقش بسیار اثرگذار و مهمی در پرورش طلاب داخلی و خارجی بر عهده خواهد داشت، افزود: علاوه بر طلاب داخلی، طلابی از 20 کشور دنیا فعالیت علمی خود در سال تحصیلی جدید حوزه آغاز خواهند کرد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، زیر بنای حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت را 71 هزار مترمربع اعلام کرد و با بیان این که فاز نخست این مجموعه عظیم با مساحت 25 هزار مترمربع افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: فارهای بعدی این حوزه علمیه به تدریج افتتاح خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، ظرفیت کلی حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت را بیش از هزار و 600 نفر اعلام کرد و بیان داشت: در فاز نخست 300 طلبه فعالیت علمی خود را در این حوزه آغاز خواهند کرد.

 

وی همچنین از تحصیل 120 طلبه غیر ایرانی در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این طلاب که از 20 کشور دنیا هستند از سوی جامعه المصطفی العالمیه معرفی شدند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با راه اندازی این مرکز بزرگ علوم دینی فرصتی برای تحصیل طلاب داخلی و همچنین آسیای میانه فراهم شده است، گفت: ساخت این حوزه بین المللی از سال 89 آغاز شده است.

 

وی در پایان گفت: حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبرمعظم انقلاب اسلامی، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه، معاون رییس جمهور و آیت الله رضا استادی، امام جمعه قم از جمله مهم ترین میهمانان این مراسم هستند./950/پ202/ع

ارسال نظرات