۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۸۵۴۴۳

مذاکرات هسته ای با غرب باید بر مبنای احترام متقابل باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق مسلم ملت های جهان است گفت: ما از حقوق مسلم خود دفاع کرده و برخورد مقتدارنه ای در این زمینه با کشورهای غربی خواهیم داشت و مبنای مذاکرات مبتنی براحترام متقابل است.
جواد هروي نماينده مردم قائنات در مجلس

جواد هروی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که مذاکرات هسته ای ضامن آبرو و حیثیت ایران در عرصه بین المللی است ،گفت: انرژی هسته ای شاکله عملی و نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری و ملت ایران هرگونه استفاده غیر صلح آمیز از انرژ ی هسته ای را تحریم کرده و ما از حق مسلم خود در استفاده صلح آمیز و پزشکی از انرژی هسته ای کوتاه نیامده و از تمامی محصولات مرتبط با فناوری هسته ای استفاده کرده و فرایند غنی سازی را تعلیق نخواهیم کرد.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رییس جمهور باید مقتدرانه از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع کند، گفت: مذاکرات هسته ای با کشورهای اروپایی باید بر مبنای احترام متقابل باشد.

 

هروی با بیان این که سران غربی با تحریم نمی توانند ملت ایران را از حقوق مسلم آنها محروم کنند، ادامه داد: دیپلمات های ما باید با قدرت در مذاکرات هسته ای حضور یافته وهیچ گونه امتیازی به کشورهای غربی ندهند.

 

نماینده قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دست یابی به انرژی هسته ای نشانه خلاقیت مهندسان و دانشمندان ایرانی است یادآورشد: هیچ کس حق ندارد ملت های جهان را از حقوق مسلم آنها در دست یابی به فناوری های نوین محروم کنند زیرا بر مبنای قوانین و حقوق بشر هیچ کس حق نداشته علوم و فناوری های نوین را تنها در انحصار خود داشته و مابقی ملت ها را از این نعمت محروم کند./924/د103/ج

 

ارسال نظرات