۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۸۵۷۵۰
حجت الاسلام ابطحی خبر داد؛

آغاز فعالیت سه حوزه علمیه خواهران جدید در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: سه مدرسه علمیه ویژه طلاب خواهر در استان اصفهان فعالیت خود را آغاز کردند.
حجت الاسلام ابطحي

حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: با توجه به استقبال بانوان از حوزه‌های علمیه، سه مدرسه علمیه جدید با عناوین حضرت فاطمه معصومه(س) رهنان، سید الشهدا(ع) اصفهان و الزهرا(س) چادگان در سال تحصیلی 92-93 برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کردند.

 

وی با بیان این که سهمیه پذیرش طلبه در مدرسه علمیه رهنان  45 نفر، مدرسه سید الشهدا(ع) اصفهان 25 نفر، و در مدرسه الزهرا(س) چادگان 30 نفر در نظر گرفته شده است، اظهار امیدواری کرد با توسعه محیط فیزیکی و آموزشی و با توجه به استقبال فراوان در سال‌های آینده ظرفیت پذیرش این مدارس افزایش یابد.

حجت‌الاسلام ابطحی اظهار داشت: مؤسس مدرسه حضرت فاطمه معصومه (س) رهنان، حجت الاسلام  شریفی و مدیر آن اسدی مقدم و همچنین مؤسس مدرسه سیدالشهدا(ع) اصفهان، حجت‌الاسلام جعفری و مدیر آن «پایش» و مؤسس مدرسه الزهرا (س)چادگان، حجت الاسلام  سلیمانی و مدیر آن اسکندری است.

 

 وی با بیان این که در استان اصفهان 42 مدرسه علمیه خواهران در سطح دو مشغول به فعالیت هستند، گفت: با شروع به کار این سه مدرسه تعداد مدارس علمیه خواهران استان اصفهان به 45 مدرسه علمیه می‌رسد.

 

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان این که استان اصفهان دارای بیشترین مدرسه علمیه خواهران در کل کشور است، گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی است و در مقایسه با جمعیت آن تعداد حوزه‌های خواهران در مقایسه با سایر شهرها بسیار بیشتر است.

 

 شایان ذکر است، مراسم آغاز سال تحصیلی این سه مدرسه علمیه همزمان با دهه کرامت با حضور آیت‌الله طباطبایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و حجت الاسلام ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و برخی مسؤولان حوزوی و استانی برگزار شد./939/ت302/ب

ارسال نظرات