۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۸۵۹۸۵
مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران:

نماز جمعه بهترین پایگاه برای تحقق حماسه اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، پایگاه های عبادی و سیاسی نماز جمعه را یکی از بسترهای مهم تحقق شعار حماسه سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه استان آمادگی لازم را برای تحقق شعار حماسه اقتصادی دارند و در این راستا تلاش خواهند کرد.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد انتظاری، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران عصر امروز در مراسم کلنگ زنی مصلی نماز جمعه کتاب شهرستان بابل با بیان این که در حال حاضر حدود 750 نماز جمعه در کشور هر هفته اقامه می شود، گفت: در مازندران نیز 41 نماز جمعه اقامه می شود.

 

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر 9 مصلی در شهرهای مختلف استان در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: برای ساخت این مصلا ها تاکنون دو میلیارد تومان هزینه شده است.

 

حجت الاسلام انتظاری از فعالیت و همکاری دو هزار نفر در ستادهای نماز جمعه استان خبر داد و با بیان این که از این تعداد هزار و 261 نفر به صورت رسمی در سطح ستادهای نماز جمعه فعال هستند، گفت: علاوه بر این یکصد امام جمعه موقت نیز در شهرهای مختلف مازندران مشغول فعالیت هستند.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که بیش از 60 درصد فعالان ستادهای نماز جمعه استان قشر جوان هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود 70 درصد به صورت مستقیم و غیر مستقیم توانستیم در جذب جوانان در ستادهای نماز جمعه موفق باشیم.

 

حجت الاسلام انتظاری بر ضرورت تقویت حضور نسل جوان در پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه تأکید کرد و افزود: گسترش حضور نسل جوان در نماز های جمعه بستری برای تقویت ارزش های اسلامی و انقلابی در آنها است.

 

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران همچنین از رشد 45 درصدی ستاد نماز جمعه استان در جذب نسل جوان و جوان گرایی نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: تقویت برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری در مصلی ها می تواند بستری را برای حضور بیشتر جوانان فراهم کند.

 

حجت الاسلام انتظاری در ادامه سخنان خود با بیان این که امام جمعه در مقاطع حساس بحران های سیاسی با موضع گیری های صحیح، به موقع و شفاف در دفاع از انقلاب، آرمان های نظام و رهبری پیشگام هستند، ادامه داد: ائمه جمعه همواره با مواضع اصولی خود با آگاهی بخشی و روشنگری در جامعه در جهت اهداف متعالی انقلاب و نظام اسلامی و به منظور تقویت مبانی دینی با برنامه ریزی مناسب خدمت می کنند.

 

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، پایگاه های عبادی و سیاسی نماز جمعه را یکی از بسترهای مهم تحقق شعار حماسه سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه استان آمادگی لازم را برای تحقق شعار حماسه اقتصادی دارند و در این راستا تلاش خواهند کرد.

 

 

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، حمایت از اصل نظام، آرمان های انقلاب و پشتیبانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی را یکی از رسالت مهم ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای تقویت پایه های نظام و رهبری است.

 

حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نماز های جمعه در بیداری اسلامی اشاره کرد و با بیان این که شعار های الله اکبر ملت‌های مسلمان در همین نمازهای جمعه رژیم‌های دیکتاتوری را نابود کرد، ادامه داد: دشمنان اسلام همواره در تلاش بوده و هستند تا خدشه ای به این جایگاه رفیع وارد کنند.

 

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این که این مصلی در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع احداث خواهد شد، ادامه داد: این مصلی با حمایت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نظارت این شورا در مازندران احداث خواهد شد.

 

ربیع فلاح، استاندار مازندران نیز در این مراسم پایگاه های نماز جمعه را بهترین مکان برای تقویت بصیرت دینی و سیاسی مردم اعلام کرد و گفت: ساخت مصلی ها اقدامی در جهت مشارکت مردم در حرکت های سیاسی و دینی است که باید تقویت شود.

 

وی حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را نشان دهنده ولایت مداری مردم کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در 34 سال اخیر همواره در دفاع از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی پیشگام بوده و هستند.

 

استاندار مازندران در پایان گفت: در کمک به ساخت و توسعه مصلی های نماز جمعه از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد./950/پ201/ب

ارسال نظرات