۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۸۶۲۹۳
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

نرمش قهرمانه ابزار مبارزه با جبهه کفر است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی در سلسه نشست­های «انقلاب اسلامی، مخاطرات، امروز و فردا» تاکید کرد: مبارزه شیوه­ها و تاکتیکهای مختلفی دارد و نرمش قهرمانه ابراز این مبارزه است نه صلح با کفر؛‌ در فرهنگ اسلامی مبارزه با کفر اجتناب ناپذیر است و صلح امکان پذیر نیست.
حجت‌الاسلام محمدمهدي ميرباقري، رييس فرهنگستان علوم اسلامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی، در سی و دومین از سلسه نشست­های «انقلاب اسلامی، مخاطرات، امروز و فردا » که 12مهرماه در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، درباره «تبیین مفهوم پیچ تاریخی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب» سخنرانی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد «پیچ تاریخی»، گفت: در سخنان ایشان دو شاخصه برای‌ «پیچ تاریخی» ذکر شده است: «گرایش به معنویت» و «مبازره برای سکولاریسم حاکم بر جهان»؛ مبارزه با ظلم یک پدیده تاریخی است، اما در این دوران این مبارزه با محور معنویت و اسلام در حال شکل‌گیری است؛ چراکه دولت جهانی سکولار در حال فروپاشی است.

 

وی ابراز کرد: حضرت امام تاکید می کردند ما از انقلاب اسلامی سه هدف را دنبال می­کنیم‌ «ایجاد حکومت اسلامی در ایران»، «بیداری اسلامی و هویت اسلامی در دنیای اسلام» و «یک بیداری معنوی در جهان و آمادگی برای عصر ظهور منجی عالم».

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی ابراز کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت عظیم برای تغییر وضعیت جهان به سمت عصر ظهور است؛ تمدن مادی از مولد خود که غرب فرهنگی است بسط پیدا کرده، غرب کل جهان را تحت تأثیر قرار داده است و برای جهان به مثابه یک دهکده جهانی برنامه­ریزی می­کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: آنچه که بعد از رنسانس در جهان اتفاق افتاده، یک تحول عمیق همه جانبه بوده است؛ به این معنی که فقط نمی­خواستند ظاهر را جامعه را عوض کنند، بلکه می­خواستند اعماق جامعه را تغییر بدهند و به دنبال تغییر ایدئولوژیک بودند؛تحول همه جانبه است به این معنی که فقط به یک ظلع از اضلاع بشر توجه ندارد بلکه به دنبال برنامه­ریزی برای همه جوانب زندگی بشر است خوراک، پوشاک و مسکن، ازدواج و رابط اجتماعی را دربر می­گیرد و بسترهای لازم برای این فراهم کرده است.

 

وی افزود: این تحول مدعی است که باید جامعه جهانی را بر محور این ایدئولوژی برنامه­ریزی کرد و برای این کار سخت­افزار و نرم­افزارهای آن را ایجاد کرده؛ غرب تلاش کرده است یک ایدئولوژی را برجهان حاکم کند، شاخصه اصلی این ایدئولوژی سکولاری سازی در جوامع بین­الملل است یعنی دین و مذهب را یک جنبه خصوصی می­دانند و جایی برای دین در اجتماع و سیاست قائل نیستند؛ هرچند برای جنبه خصوص آن هم جایگزینی پیدا کردند و آن را تبلیغ می­کنند.

 

وی اضافه کرد: در آخرین مرحله یک جنگ جهانی بر علیه اسلام راه انداختند نمونه آن جنگ نظامی است که در منطقه خاورمیانه به راه انداختند؛ این یک جنگ ایدئولوژیک است؛ در مقابله این حرکت­های غربی یک انقلاب اسلامی در ایران راه افتاده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: مقام معظم رهبری در جمع روحانیون گفتند: قدرت مادی، استراتژی جهان را تعیین می­کند و ما باید استراتژی جهان را تغییر دهیم و باید رهبری جامعه در دست روحانیت باشد؛ انقلاب اسلامی به سرعت از مرزهای جغرافیای و فرهنگی به سرعت عبور کرده و جهان را فرا گرفته است و سه هدف امام خمینی(ره) در حال تحقق است؛ تشکیل دولت اسلامی در ایران یک الگو جدید سیاسی در مقابل رنساس است که تأکیید بر حکومت غیر دینی دارد.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: اردوغان و حزب عدالت در ترکیه که قدرت به دست گرفتند به صراحت گفتند قوانین ما قوانین شرعی نیستند و به مردم آزادی معنوی می­دهیم؛ یعنی آنها دخالت دین در قوانین عادی جامعه را نمی­پذیرند؛ ولی در ایران دین اسلام در قانون اساسی بروز پیدا کرده است، یعنی در ساختار کلان جامعه برای دین حق قائل هستید؛ این الگوی ممتاز برای جوامع بین الملل است که از صدر اسلام تا کنون نداشتیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: امام خمینی(ره) وارد جنگ با تمدن مادی شدند و در این بین مبارزه با پهلوی محور شرارت را هدف قرار دهند و با شاه مبارزه کردند و آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ محور شرارت قرار دادند، بسیاری با این امر مخالفت کردند ولی امام هیچ وقت هم از این حرف کوتاه نیامدند؛ امام خمینی (ره)ادبیات ماتریالیسی را تغییر دادند و ادبیات جدید را برای مبارزه بکار بردند و یک فرهنگ جدید را برای مبارزه ایجاد کردند و امام مبارزه جدید را بر اساس محور شرارت در جهان تولید کردند. 

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی تاکید کرد: دیپلماسی ما یکی دیپلماسی غربی است، باید یک دیپلماسی جدید اسلامی تولید شود؛ انقلاب اسلامی آمریکا را محور شرارت نامید و امام خمینی (ره) هیچ موقع از این موضع برنگشتند.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی همه ایدئولوژی غرب را به چالش کشید و جهان را تحت تأثیر قرار داد و هویت اسلام را احیا کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که امروز ایران به یک ابر قدرت جدید در جهان تبدیل شده است، اظهار داشت: هجمه رسانه های دشمن به جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده این مطلب است که امروز ما به یک قدرت مهم در منطقه و جهان تبدیل شده ایم.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی تأکید کرد : منظور از «پیچ تاریخی» این است که با شروع انقلاب اسلامی حرکت عظیم معنوی در جهان آغاز شده و جامعه جهانی به سمت معنویت گرایش پیدا کرده است و تمدن اسلامی که احساس می­کرد به پایان  نزدیک می­شود؛ یکدفعه با قدرت عظیم معنوی ظهور پیدا می­کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در پایان سخناش گفت: مبارزه شیوه­ها و تاکتیک های مختلفی دارد و نرمش قهرمانه ابراز این مبارزه است نه به معنای صلح با کفر؛ در فرهنگ اسلامی مبارزه با کفر اجتناب ناپذیر است و صلح امکان پذیر نیست؛ مسیر تاریخ نشان دهنده درگیری حق و باطل است تا اینکه حق بر باطل غلبه کند./998/پ202/ج

ارسال نظرات