۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۸۶۳۴۵
آیت الله شبستری:

کوتاهی در مسائل سیاسی به حماسه اقتصادی آسیب می‌زند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: اگر کوتاهی در حماسه سیاسی بروز کند، تحقق حماسه اقتصادی نیز با مشکل رو به رو خواهد شد، چنان که حماسه اقتصادی نیز نیازمند حماسه سیاسی است.
حماسه سياسي ، حماسه اقتصادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، عصر امروز در جمع تعدادی از روحانیان و ائمه جماعات مساجد تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم اتقلاب اسلامی مبنی بر حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی اظهار داشت: این دو حماسه لازم و ملزوم یکدیگرند، اگر کوتاهی در حماسه سیاسی بروز کند، تحقق حماسه اقتصادی نیز با مشکل رو به رو خواهد شد، چنان که حماسه اقتصادی نیز نیازمند حماسه سیاسی است.


وی با بیان این‌که حماسه سیاسی 24 خرداد ملت ایران مقدمه‌ای برای خلق حماسه اقتصادی از سوی دولت بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید بر اساس وعده هایش رفع مشکلات اقتصادی مردم را در رأس برنامه هایش قرار دهد، چراکه اقشار مختلف جامعه به نسبت با فشارهای اقتصادی مواجه هستند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دولت یازدهم با شعار «تدبیر و امید » وارد عرصه خدمت به مردم شده است، گفت: به یقین اگر همه امور با تدبیر همراه باشد، امید در جامعه ارتقا خواهد یافت، باید در نظر داشت که اعتماد مردم بزرگ ترین سرمایه نظام اسلامی محسوب می شود.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: اوباما در مذاکره تلفنی تا حدودی انعطاف از خود نشان داد، اما یک روز بعد پس از دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی لحن خود را تغییر و گزینه حمله نظامی علیه ایران را روی میز اعلام کرد.


وی رفتار دوگانه کاخ سفید در برابر ایران را نشان از تزلزل در تصمیم‌گیری قاطع دانست و افزود: این تناقض گویی ها نشان داد که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و از طرفی اوباما تابع کنگره است که اکثریت آن را صهیونیست ها تشکیل می دهند./935/پ202/س

ارسال نظرات