۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۸۶۶۰۴

مراسم دومین سالگرد کرسی تلاوت اذان‌گاهی قرآن کریم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم دومین سالگرد کرسی تلاوت اذان‌گاهی قرآن کریم با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم دومین سالگرد کرسی تلاوت اذان‌گاهی قرآن کریم ظهر امروز سه شنبه شانزدهم مهرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ابوترابی فرد آشنایی با زبان عربی و ادبیات قرآن را نخستین گام برای ارتباط با قرآن دانست و بیان داشت: شبکه قرآن هرروز ساعت 30/15 در حدود نیم ساعت برنامه‌ای را با موضوع آموزش ترجمه قرآن کریم تدوین کرده است و طبق پیش بینی کارشناسان آن، بینندگان این برنامه پس از گذشت چهارترم در دوسال می‌توانند قرآن را ترجمه کنند.

وی عمل کردن به قرآن را گام دیگر برای ارتباط با قرآن ارزیابی کرد و ابراز داشت: هرکس به سخن قرآن در مقام عمل آراسته شود، به تقوا آراسته می‌شود و به همان میزان، از هدایت قرآن استفاده می‌کند به‌طوری‌که قرآن هادی و راهنما و او مهدی قرآن می‌شود.

همچنین سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در این مراسم، آغاز این برنامه را از سال 90 و با الهام از رهنمود مقام معظم رهبری دانست و با اشاره به این‌که تلاوت قرآن سیره نبوی است، افزود: پیامبراکرم(ص) بطور مکرر به برخی از اصحاب می‌فرمودند که آیات نازل شده بر قلبشان را تلاوت کنند و اصحاب دیگر هم آن را استماع کنند.

وی با بیان این‌که کرسی تلاوت اذان‌گاهی قرآن کریم در سه محل با حضور قاریان بین‌المللی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود و بطور مستقیم از رادیو قرآن پخش می‌شود، گفت: شورای عالی قرآن کرسی تلاوت اذان‌گاهی قرآن کریم را یک‌شنبه‌ها در مسجد بلال صدا و سیما با همکاری مجتمع بلال، دوشنبه‌ها در حسینیه الزهرا(س) مجتمع امام خمینی(ره) با همکاری ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سه‌شنبه‌ها در مسجد امام حسین(ع) با همکاری مدیریت اجرایی این مسجد برگزار می‌کند.

براساس این گزارش در این مراسم محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی قرآن پخش کرسی تلاوت اذان‌گاهی قرآن کریم را از افتخارات این شبکه رادویی دانست و بیان داشت: انتشار کرسی تلاوت اذان‌گاهی قرآن در فضایی که بهترین مکان عبادت است و خداوند اراده کرده است که ذکر و یاد او در آن زیاد انجام شود، از افتخارات شبکه رادیوی قرآن است.

وی از اعلام آمادگی این شبکه رادیویی برای حفظ و انتشار میراث اساتید هنر تلاوت خبرداد و تلاوت را یکی از عوامل انگیزشی در ارتقاء تلاوت قاریان دانست و خاطرنشان ساخت: شبکه رادیویی قرآن از تمام ظرفیت خود برای حفظ این میراث گران‌بهای اسلامی استفاده می کند.

شایان ذکر است در این مراسم استاد سعید طوسی پیش از اذان ظهر، به تلاوت اذان‌گاهی قرآن پرداخت و سپس نماز ظهر و عصر به امامت جحت‌الاسلام ابوترابی فرد اقامه شد.

گفتنی است در این مراسم از فعالان برگزاری مراسم کرسی تلاوت اذان‌گاهی قرآن کریم تقدیر و تجلیل شد./956/پ202/ن

ارسال نظرات