۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۸۶۶۹۳
در درس خارج مطرح شد؛

نظر آیت الله نوری همدانی درباره رخدادهای نابجای سفر نیویورک/ اوباما بدون اجازه کنگره آب نمی‌خورد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت وگوی تلفنی رییس جمهور ایران با اوباما و طولانی شدن مذاکره ظریف با جان کری را از رخدادهای نابجای سفر به نیویورک دانست و با محکوم کردن رفتار متناقض، دوگانه و منافقانه دولتمردان آمریکایی در قبال جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه فریب آنها را نخواهد خورد و تن به ذلت نخواهد داد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مولا علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه، تصریح کرد: مسلمانان باید در همه احوال و شرایط، عزت و عظمت خود را حفظ کنند و هیچ گاه نباید سلطه دشمنان و بیگانگان را بپذیرند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: در کلام مولای متقیان حضرت امیرمؤمنان(ع)، اگر انسان زنده باشد و در برابر دشمن ذلیل و خوار باشد، مرده به حساب می آید، اما اگر با عزت و شرافت از دنیا برود، زنده است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که ما در برابر غرب، آمریکا و صهیونیسم این گونه هستیم و هیچ گاه تن به ذلت نخواهیم داد، به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها خود بزرگ بین هستند و همواره به مسلمانان به دیده حقارت نگاه می کنند اما ما اجازه نمی دهیم که دیگران ما را تحقیر کنند.

 

وی با اشاره به این که رییس جمهور آمریکا بدون اجازه کنگره نمی تواند آب بخورد، خاطرنشان کرد: کنگره آمریکا تحت سلطه صهیونیست ها است و از آنها دستور می گیرند.

 

این مرجع تقلید اسرائیل را یک رژیم جعلی، غاصب و متجاوز دانست و با محکوم کردن جنایات آنان، ابراز داشت: همان گونه که حضرت امام رضوان الله تعالی علیه تاکید فرمودند؛ ما معتقدیم اسرائیل یک غده سرطانی است و باید نابود شود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی رفتارهای دولتمردان آمریکایی را منافقانه، متناقض و دوگانه توصیف و با بیان این که ما فریب آنها را نمی خوریم، تاکید کرد: رییس جمهور آنها در سازمان ملل با استناد به فتوای رهبر معظم انقلاب می گوید ما می دانیم ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و از سویی دیگر هم تاکید می کند که همه گزینه ها درباره ایران از جمله گزینه نظامی روی میز است و ما را تهدید می کنند.

 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از مواضع و بیانات رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل، تاکید کرد: گفت وگوی تلفنی با اوباما رییس جمهور آمریکا و طولانی شدن گفت وگوی آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه آمریکا از رخدادهای نابجای این سفر بود. /924/پ202/ج

ارسال نظرات