۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۸۶۹۶۳
نماینده خبرگان رهبری:

رسانه‌ها به ارتقای آگاهی مردم درباره تولید ملی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: توجه به اهمیت استاندارد کالاها باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود، در برخی مواقع عدم استاندارد برخی کالاها با جان و امنیت مردم ارتباط مستقیم دارد، از این رو انتظار می رود رسانه ها نسبت به ارتقای آگاهی مردم در این خصوص تلاش کنند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مدیران اداره کل استاندارد استان، اظهار داشت: تحقق حماسه اقتصادی نیازمن توجه جدی به اصول و مبانی خاصی دارد که نگرش صحیح تولیدکنندگان و ناظران بر اقتصاد داخلی را می طلبد.


وی با بیان این‌که مفهوم حماسه اقتصادی به معنای افزایش صادرات به هر قیمتی نیست، خاطرنشان کرد: افزایش تولید نباید به قیمت کاهش کیفیت تولید ایرانی تمام شود، چراکه ارتقای کیفی تولید داخل لازمه توسعه صادرات است، ضمن این‌که در این صورت مصرف‌کننده رغبت به خرید کالای ایرانی خواهد داشت.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: با ارتقای سطح علوم و دانش تولید، کیفیت حرف نخست در بازار را می زند، از این رو اگر تولید کننده ایرانی نتواند محصول نهایی خود را با کیفیت قابل قبول و قیمت تمام شده مناسب به بازار عرضه کند، در مقابل کالاهای مشابه خارجی ارزان قیمت و باکیفیت حرفی برای گفتن نخواهد داشت.


آیت الله شبستری تصریح کرد: از سوی دیگر مصرف‌کنندگان باید نسبت به خرید کالای ایرانی برای رونق اقتصاد کشور و مبارزه با معضل بیکاری اهتمام داشته باشند، ضمن این‌که سازمان استاندارد وظیفه مهمی در کنترل کیفیت و ارائه نشان کیفی به کالاهای تولید داخل بر عهده دارد.


امام جمعه تبریز اهمیت پژوهش و تحقیق برای ارتقای کیفی تولید را مورد تأکید قرار داد و با بیان این‌که اعتبار صادرات کشور به مرغوبیت کالا و محصولات تولیدی و استاندارد آنها بستگی دارد، گفت: در صادرات کیفیت تولیدات بسیار مهم است و در ارتقای کیفیت نقش استاندارد حساس بوده و این مهم در تولید محصولات کشاورزی و صنایع غذایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.


وی با اشاره به این‌که بسته‌بندی مناسب کالا نیز یکی از عوامل مهم در توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در بازارهای جهانی با یک بسته بندی مناسب کالا با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تری قابل ارائه است که تولیدکنندگان، صادرکنندگان و اداره کل استاندارد در این خصوص نقش مهمی را برعهده دارند.


آیت الله شبستری با بیان این‌که آذربایجان شرقی قطب تولید محصولات کشاورزی و صنعتی در کشور محسوب می شود، گفت: توجه به اهمیت استاندارد کالاها باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود، در برخی مواقع عدم استاندارد برخی کالاها با جان و امنیت مردم ارتباط مستقیم دارد، از این رو انتظار می رود رسانه ها نسبت به ارتقای آگاهی مردم در این خصوص تلاش کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات