۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۷۷۴۹
آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اقامه باشکوه جشن‌های غدیر:

برکه جوشان غدیر تشنگان حقیقت و عدالت را سیراب می‌کند/ عزت نظام در سایه غدیر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش غدیر در مشهد مقدس با تاکید بر این که غدیر، رمز پایداری و استقامت آزادمردان جهان در طول تاریخ است،‌گفت: اینجانب از همه اهل ایمان می‌خواهم که چراغ جشن‌های غدیریه را در سراسر جهان همیشه روشن نگه دارند و تا روز قیامت به نسل‌های آینده برسانند.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش غدیر در مشهد مقدس با تاکید بر این که، شیعه با غدیر معنی پیدا می‌کند و با غدیر، هویّت خود را می‌یابد، تصریح کرد: عزّت، شرف و اعتبار دین و مملکت و نظام، همه و همه در سایه غدیر است.

 

متن کامل پیام این مرجع تقلید به این شرح است:

 

بسم اللّه الرحمن الرحیم

 

الحمدلله رب العالمین والصلوة والسّلام علی أشرف الأنبیاء و المرسلین حبیب إله العالمین أبی القاسم محمد و آله الطیبین الطاهرین سیما بقیة الله فی الأرضین و اللعن علی اعدائهم أجمعین الی یوم الدین.


قال الله تبارک و تعالی فی کتابه الکریم: «الیَوْمَ أکْمَلْتُ لَکُم دینَکُم وَ أتْمَمْتُ عَلَیکم نِعْمَتی و رَضیتُ لَکُمُ الاسلام دیناً» صدق الله العلی العظیم


عید سعید غدیر خم را که بزرگترین عید تاریخ بشریت است به آستان ملک پاسبان حضرت مولی الموالی ذخیره بزرگ انبیاء الهی و با عظمت‌ترین ثمره جاودانی غدیر، حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به همه شیعیان با اخلاص و به ویژه به شما غدیریان حاضر در مجلس، حضرات علماء اعلام و مؤمنین ذوی العزة و الکرام تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از راه دور از کنار بقعه منوره کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام به ساحت مقدس ولیّ نعمت عظمی حضرت ثامن الائمة علیه آلاف التحیة عرض تبریک و ادب و بندگی و چاکری و غلامی زائران و مجاورانش دارم.


حضّار محترم! غدیریان عزیز!
این افتخار بزرگ که برای شما و برگزار کنندگان این جشن آسمانی فراهم شده است را قدر بدانید و بر این نعمت بزرگ به خود ببالید که شما هم از چشمه زلال غدیر جرعه‌ای نوشیده و حیات جاودانی یافته و در رساندن پیام حیات بخش و تاریخ‌ساز غدیر، نقشی به عهده گرفته‌اید؛ هنیئاً لکم هذه السعادة العظمی.


حقیقت این است که شیعه برای غدیر و غدیر برای همه چیز است. شیعه با غدیر معنی پیدا می‌کند و با غدیر هویّت خود را می‌یابد. هویّت و شخصیت شیعه غدیری است؛ غدیر، رمز پایداری و استقامت آزادمردان جهان در طول تاریخ است. غدیر، حقیقت اسلام و حقیقت ادیان الهی است.


برکه جوشان غدیر است که تشنگان حقیقت و عدالت را در طول تاریخ سیراب می‌کند و درخت تنومند خداپرستی و توحید و نبوّت را آبیاری می‌نماید. آنان که از این چشمه گوارا نوش جان کردند حیات ابدی یافته و زندگی برایشان معنی پیدا می‌کند و آنان که قطره‌ای از غدیر با برکت نوشیدند به حوض کوثر نبوی اتصال پیدا نموده که لا ظَمَأ بعدَها.


آری! آنان که سر مست جام ولای غدیر شدند از هر آنچه داشتند در این راه گذشتند و خود را فدا نمودند. ورق پایانی کتاب تنومند غدیر هنوز نوشته نشده است که تا ظهور موفور السرور آخرین خورشید سلاله غدیر این کتاب مفتوح و باز است و با امضای آن امام عزیز به سرانجام می‌رسد.


غدیر، روز میثاق و روز بیعت تازه با مولای انسانیت و با یگانه امام دادگستر و بر پا کننده حکومت عدل واحد جهانی است و ما چه بگوییم درباره غدیر که هر چه بگوییم و هزاران کتاب در وصف آن نوشته شود هنوز هم چیزی گفته نشده و عقول و افکار انسان ها عاجز و ناتوان از آن می‌باشند؛ صاحب این قبه سامیه مبارکه حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: غدیر، روز شادی و لبخند زدن بر شیعیان و روز نشاط و سرور است.


اینجانب از همه اهل ایمان می‌خواهم که چراغ جشن‌های غدیریه را در سراسر جهان همیشه روشن نگه دارند و تا روز قیامت به نسل‌های آینده برسانند و قلب مقدس قطب عالم امکان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خود خوشنود نموده و مشمول دعای خیر آن حضرت باشند که ما هر چه داریم از غدیر است و عزّت، شرف و اعتبار دین و مملکت و نظام، همه و همه در سایه غدیر است.


دوری از غدیر، ظلمت، جهل، بدبختی، بیچارگی و ذلّت و زبونی است و نزدیکی به غدیر، حیات طیّبه انسانی و رشد و شکوفایی و سعادت دنیا و آخرت است.

 

در پایان از مجمع محترم علمی فرهنگی غدیر که چند سالی است این افتخار را دارد که در مشهد مقدس با حمایت‌های معنوی علماء اعلام و با تشکیل همایش‌های غدیری و خدمات مهم مذهبی، اندکی از دینِ خود را نسبت به این عید آسمانی اداء می‌کنند تشکر نموده و توفیق روز افزون آنان را در خدمت به اسلام و ترویج معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام از خداوند متعال مسألت دارم و السلام علیکم و رحمة الله

عید سعید غدیر خم 1434 ه.ق
قم، عش آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین
لطف الله صافی
/971/د102/ج

ارسال نظرات