۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۸۸۱۴۸

راهکار آمریکا برای جلوگیری از انتشار اسناد جاسوسی

خبرگزاری رسا ـ آمریکا به سازمان های اطلاعاتی برخی کشورها هشدار اگر اسناد جدید اسنودن منتشر شود، آنها نیز حتما دچار دردسر خواهند شد.
ادوارد اسنودن، کارمند سابق اداره امنيت ملي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، روزنامه واشنگتن پست مدعی شده است مقام های آمریکایی به بعضی از سازمان های اطلاعاتی جهان اطلاع داده اند که اسناد افشا شده بوسیله ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا حاوی جزئیات همکاری محرمانه آن سازمان ها با واشنگتن است.


گفتنی است دولت آمریکا برای جلوگیری از انتشار اسناد جدید جاسوسی خود در سایر کشورها، به سازمان های اطلاعاتی برخی کشورها هشدار داده است که اگر اسناد جدید اسنودن منتشر شود، آنها نیز حتما دچار دردسر خواهند شد.


واشنگتن پست مدعی شده است، ده ها هزار سندی که اسنودن جمع آوری کرده حاوی اطلاعات حساس و سری درباره کشورهایی مانند ایران، روسیه، و چین است؛ و در پاره ای موارد کشورهایی را دربر می گیرد که به طور علنی با آمریکا متحد نیستند.


واشنگتن پست روند مطلع ساختن پایتخت های جهان درباره خطرهای ناشی از افشای این اسناد را بسیار ظریف توصیف کرده زیرا به گفته این روزنامه در برخی مواقع دولت همکاری کننده نیز از همکاری خود مطلع نبوده است.


این گزارش در حالی منتشر می شود که گزارشهای مربوط به جاسوسی آمریکا درباره شنود تلفنی 35 تن از رهبران کشورهای مختلف، غوغایی در سراسر جهان بهراه انداخته است؛ که تازه ترین آنها مربوط به شنود مکالمات صدراعظم آلمان است، و رهبران کشورهای اروپایی متحداً پشت سر صدراعظم آلمان ایستاده  و جاسوسی آمریکا از متحدانش را محکوم کرده اند.


لازم به ذکر است که ادوارد اسنودن، کارمند سابق اداره امنیت ملی آمریکا وعده داده است که بزودی اسنادی جدید از برنامه های جاسوسی آمریکا را منتشر خواهد کرد./1415/1409/ح

ارسال نظرات