۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۸۸۵۰۴

باج 25 میلیون یورویی فرانسه به گروگانگیران

خبرگزاری رسا ـ منابع نزدیک به مذاکره کنندگان در نیجر اعلام کرده اند؛ برای آزادی این افراد بین 20 تا 25 میلیون یورو به ربایندگان آنها پرداخت شده است.
گروگان هاي فرانسوي آزاد شده از نيجر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: چهار فرانسوی که بیش از سه سال پیش توسط القاعده در نیجر ربوده شده بودند، به کشورشان بازگشتند.


به گزارش این شبکه؛ وزیران دفاع و امور خارجه فرانسه این چهار گروگان سابق را همراهی می کردند. آنها در فرودگاه نظامی ویلاکوبله در نزدیکی پاریس، مورد استقبال فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و خانواده هایشان قرار گرفتند.


این چهار نفر که برای شرکت فرانسوی تولید انرژی هسته ای “اروا” کار می کردند، در شانزدهم سپتامبر سال 2010 از یک معدن استخراج اورانیوم ربوده شده بودند.


آقای اولاند از تلاش رئیس جمهوری نیجر برای آزادی این افراد تشکر کرده و گفت: او و تیمش بودند که مذاکرات لازم برای آزاد شدن این افراد را انجام دادند.


در حالی دولت فرانسه پرداخت پول برای آزادی این افراد را رد می کند که منابع نزدیک به مذاکره کنندگان در نیجر اعلام کرده اند؛ برای آزادی این افراد بین بیست تا بیست و پنج میلیون یورو به ربایندگان آنها پرداخت شده است.


نیروهای نیجر این چهار گروگان فرانسوی را روز سه شنبه در شمال مالی از ربایندگان آنها تحویل گرفتند.


بنا به گفته دولت فرانسه، هنوز هفت تبعه دیگر این کشور در خارج به گروگان گرفته شده اند که از آن جمله دو نفر احتمالا در مالی، یک نفر در نیجریه و چهار خبرنگار هم در سوریه می باشند./1421/1409/ح

ارسال نظرات