۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۸۸۸۷۹

چند خبر کوتاه از جنوب غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش پیوندهای آسمانی در خوزستان و رونمایی از کتاب «زنده مانده ام» از عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، دومین همایش پیوندهای آسمانی، چهارشنبه، هشتم آبان ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با سخنرانی حجت الاسلام پناهی، استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه و سرکار خانم شریفی کارشناس مسائل خانواده در اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام عبدالله مالکی، مسؤول مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان ، با بیان این که این دومین همایش پیوندهای آسمانی است که ویژه طلاب متأهل استان خوزستان برگزار می شود، اظهار داشت: چنین دوره هایی با هدف افزایش سطح مهارت های زناشویی زوجین برگزار می شود.

وی با بیان این که دانش افزایی پیرامون مسائل زندگی بسیار مهم و لازم است، خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت های جامعه دانش افزایی درباره مسائل خانواده بسیار مهم است و خانواده طلاب سرمشق هستند

حجت الاسلام مالکی با بیان این که خانواده طلاب باید سرمشق سبک زندگی اسلامی در جامعه باشند، خاطر نشان کرد: با هدف تقویت بنیان‌های زندگی و مدیریت درست و استحکام خانواده ها برگزار می‌شود.

مشکلات کوچک در خانواده ها زمینه ساز مشکلات جبران ناپذیر می شود

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد حسن پوریان، مسؤول امور خانواده معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزاری چنین همایش هایی را عامل مهمی در رفع بسیاری از مشکلات کوچک در خانواده ها که منجر به ایجاد مشکلات بزرگ می شود دانست و افزود: برخی مشکلات کوچک در خانواده ها زمینه ساز مشکلات جبران ناپذیر می شود.

وی با بیان این که الگوبرداری و پیاده سازی رفتار و اخلاق ائمه در زندگی را عامل رفع بسیاری از مشکلات می شود، اظهار داشت: خانواده کوچکترین نهاد اجتماعی در جامعه و در عین حال محبوب ترین نهاد در نزد خداوند است.

حجت الاسلام حسن پوریان خانواده سالم را تشکیل دهنده جامعه سالم دانست و افزود: نظم و سازندگی باید از خانواده آغاز گردد و دامنه سازندگی و گسترش آن به جامعه کشانده شود.

مسؤول امور خانواده معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود گفت: وظیفه‌ای که خانواده در قبال تربیت فرد دارد و نقش مهمی که در این زمینه ایفا می‌کند در واقع به وظیفه او در قبال تربیت جامعه پیوند می‌خورد.

جهیزیه سنگین برای آغاز زندگی آسیب زا است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی احمد پناهی، استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه، با اشاره به تأکیدات دین اسلام مبنی بر تعامل زن و شوهر با یکدیگر اظهار داشت: امروزه بسیاری از مشکلات خانواده ها مسائل فرهنگی و تربیتی است.

کارشناس مسائل خانواده به راه های ارتباط با خانواده اشاره کرد و گفت: ارتباط با خانواده همسر در بهبود روابط زناشویی بسیار مهم و مؤثر است و در ابتدای زندگی درباره برخی مشکلات باید حوصله کرد.

این مشاور خانواده با تأکید بر استفاده از روش های دوستانه در حل مشکلات زندگی تصریح کرد: برخی مسائل را در خانواده از طریق کلام و برخی دیگر را به صورت غیر کلامی باید حل کرد.

تحقیر همسر و فرزندان مهم‎ترین عامل افسردگی است

حجت الاسلام پناهی تحقیر همسر و فرزندان را عامل مهمی در افسردگی دانست و افزود: در خانه باید جایگاه هر یک از اعضای خانواده حفظ شود.

استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه با بیان این که ارتباط کلامی زن و شوهر باعث افزایش دلدادگی می شود در ادامه ابراز داشت: خوب سخن گفتن بسیار مهم است؛ چرا که واژه ها به همراه خود بار مثبت و منفی دارند.

وی با اشاره به سخنان معصومین مبنی بر این که گفتار نیک دارایی را افزایش می دهد و انسان را محبوب خانواده می کند، خاطر نشان کرد: روانشناسان رمز زندگی موفق را ارتباط کلامی مناسب زن و شوهر عنوان کرده اند.

حجت الاسلام پناهی با اشاره به اصول صحیح صحبت کردن در خانه اظهار داشت: همواره انتقادات خود را به صورت مثبت آغاز کنید به طور مثال پیرامون مسأله ای به جای این که بگویید شما در این زمینه اشتباه می کنید بگویید بهتر است این گونه رفتار کنید.

استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه با بیان این که زن و شوهر نباید وارد حریم خصوصی هم شوند، ابراز داشت: تلفن همراه حریم خصوصی است و نباید بدون اجازه به یکدیگر وارد آن شد.

حجت الاسلام پناهی با بیان این که دادن جهازیه سنگین برای شروع زندگی مشترک آسیب زا است، تأکید کرد: فراهم بودن تمام امکانات در ابتدای زندگی سبب می شود زوجین تا حدودی تنبل شوند؛ چراکه بدون هیچ گونه زحمت تمام مقدمات زندگی برای آنان فراهم شده است.

وی با بیان این که زن و شوهر نباید از سخنان یکدیگر برداشت شخصی کنند، خاطر نشان کرد: نگاه کردن به امور زندگی با عینک بدبینی سبب تخریب روابط زناشویی می شود.

استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه با بیان این که هنر خانم ها از آقایان بهتر است، اظهار داشت: مدیریت داخلی خانه از قبیل چیدمان وسایل و رنگ لوازم را به خانم ها باید واگذار کرد.

حجت الاسلام پناهی با تأکید بر اهمیت توجه به لباس یکدیگر خاطر نشان کرد: آقایان انتخاب رنگ لباس خود را به همسرانشان واگذار کنند.

 استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: زن و شوهر وظیفه دارند که احساسات و سلایق یکدیگر را بشناسند و به آن ها احترام گذارند.

حجت الاسلام پناهی با بیان این که زن و شوهر باید برای یکدیگر گوش شنوا باشند، اظهار داشت: مشکلات در خانه را به صورت سالم و سازنده بیان کنید.

کارشناس مسائل خانواده با تأکید بر پرهیز از مشاجره در محیط خانه تصریح کرد: جر و بحث زن و شوهر دل ها را به یکدگیر مکدر و عواطف را جریحه دار می کند.

هیچ گاه نباید نسبت به همسر خود قضاوت عجولانه داشته باشید

استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه با بیان این که زن و شوهر نباید برای یکدیگر ذهنیت منفی ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: هیچ گاه نباید نسبت به همسر خود قضاوت عجولانه داشته باشید؛ چرا که منجر به تخریب روابط می شود.

حجت الاسلام پناهی با اشاره به شرایط خانواده یک طلبه اظهار داشت: لباس زننده با لباس زیبنده متفاوت است و خانواده های طلاب باید این مهم را همواره مد نظر قرار داشته باشند.

استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه با تأکید بر اهمیت حفظ اقتدار مرد در خانواده خاطر نشان کرد: خانواده را همواره و در همه حال مقدس بدانید.

حجت الاسلام پناهی با بیان این که مردان باید تکیه گاهی برای زنان خود باشند، اظهار داشت: تواضع زن در خانه سبب عزت او می شود.

استاد روانشناسی حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت هدیه خریدن در مناسبت های گوناگون تصریح کرد: هدیه نشانه ارادت و محبوبیت است.

بنا براین گزارش، پس از پایان مراسم به رسم هدایایی به رسم یادبود به خانواده های شرکت کننده در این همایش اهداء شد.

گفتنی است دومین همایش پیوندهای آسمانی، ویژه زوج های طلبه خوزستانی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان و با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

رونمایی از کتاب زنده مانده ام

مراسم رونمایی از کتاب «زنده ماندم» که خاطرات معصومه آباد آزاده دوران دفاع مقدس را روایت می کند، با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمود نادری سرپرست حوزه هنری خوزستان برگزار شد.

در این مراسم، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری جمع آوری خاطرات رزمندگان و ایثارگران را کار مهمی دانست و به این نکته اشاره کرد که گاه از دست دادن زمان باعث از دست رفتن فرصت می شود و مثلا با شهادت احمد سیاف زاده امکان ثبت و ضبط خاطرات وی از بین رفته است .

گفتنی است این مراسم، همزمان با سالروز حماسه ذوالفقاری با حضور جمعی از چهره های فرهنگی و هنری و مقام های کشوری در شامگاه پنجشنبه نهم آبان ماه در سینما نفت این شهر برگزار شد./9464/د101/غ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
درود بر استاد علی احمد پناهی عزیز
0
0