۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۸۹۲۸۴
استاد حوزه علمیه:

مهندسی علوم اجتماعی مسلمانان سبب افول دشمن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دشمنان اسلام در حال افول هستند، گفت: لازمه حفظ این روند و ادامه مسیر نهضت حسینی، از طریق مهندسی علوم انسانی و اجتماعی در جامعه ایران، عرب و سایر جوامع مسلمان امکان‌پذیر است.
حجت الاسلام ضيائي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سیدحسن ضیائی، شب گذشته در چهارمین شب مراسم دهه اول محرم در مجتمع فرهنگی مذهبی حسینیه للهیان مشهد به بیان اعمال شب و روز جمعه در مقام حضرت صاحب‌الزمان(عج) پرداخت و گفت: یکی از اعمالی که در شب و روز جمعه بر دوش شیعیان است، سلام بر حضرت صاحب‌الزمان(عج) است.

وی ادامه داد: دیگر عملی که در این خصوص بسیار توصیه شده، خواندن سوره واقعه است؛ سوره‌ای که انسان را تکلیف‌مدار تربیت می‌کند و از طرفی نیز در روایات نقل شده«کسی که سوره واقعه را بخواند از غفلت‌زدگان نخواهد بود».

این استاد حوزه به نگاه ابزاری دشمنان بشر به انسان اشاره کرد و بیان داشت: غفلت و غفلت‌زدگی در افراد، اصلی است که در علوم سیاسی و استراتژیک برای استفاده ابزاری از انسان مطرح می‌شود زیرا انسان غافل، خوب و بد، سود و زیانش را تشخیص نمی‌دهد؛ انسان شریف با درس گرفتن از نهضت حسینی، آزادمرد و با شرافت زندگی کردن را می‌آموزد تا دشمن از او استفاده ابزاری نکند.

رعایت ادب باعث آمرزش می‌شود

وی، یکی از راه‌های آمرزش را رعایت ادب دانست و اظهار داشت: اگر کسی عمر خود را در لشکر یزید باشد و رعایت ادب کند، آمرزیده می‌شود همچون حر که در برابر امام حسین(ع) رعایت ادب کرد و آمرزیده شد در حالی که خود محوری و غلبه غرور بی‌جا، انسان را تباه می‌کند.

حجت‌الاسلام ضیائی به بیان فضائل قیام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: ایشان پدر روحانی تمام بندگان خدا در طول تاریخ است، انسانی فکور، واقع‌نگر، مثبت‌نگر و آینده‌نگر که قیام حق عاشورا را با در نظر گرفتن منتهای نتیجه‌دهی آن به راه انداخت.

وی به افزایش گرایش انسان‌ها به جریان حق حسینی در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای شهادت ایشان تا به امروز، تعرضات بسیاری به مرقد امام حسین(ع) شده اما هر بار بهتر از بار قبل بازسازی شده و به مرکز انتشار نور الهی که همان ولایت حقه است تبدیل می‌شود.

مدیریت بر خویشتن عزت‌آفرین است

این استاد حوزه با بیان این‌که جریان حسینی در انسان شجاعت و شیردلی به وجود می‌آورد، تصریح کرد: نور ولایت از بین رفتنی نیست و باعث ایجاد روشنایی و بصیرت می‌شود، هر دین و مذهبی از گاندی گرفته تا رهبر آرژانتین، هرکدام به اندازه خود از انقلاب امام حسین(ع) درس گرفته‌اند اما اگر کسی غفلت‌زده بود و خود را از این جریان حق دور کرد، ترس و تزلزل بر او حاکم خواهد شد و در برابر دشمن ایستادگی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: افراد شجاع و مثبت‌اندیش، دنیا را پل پیروزی برای رسیدن به بهشت می‌کنند، از عزیزان خود برای بقای اصول ارزشی در جامعه می گذرد و با عبودیت خدا، آزادگی خود را حفظ می‌کند.

گسترش زمینه عدالت‌خواهی مسلمانان در جهان

حجت‌الاسلام ضیائی به افزایش مسلمانان در سراسر دنیا اشاره کرد و بیان داشت: مسلمانان در آمریکا، انگلیس، آفریقا و جنوب فرانسه در حال افزایشند به گونه ای که در فرانسه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی دو میلیون مسلمان با اکثریت اهل تسنن وجود داشت اما امروز به پنج میلیون و با اکثریتی شیعه تبدیل شده‌اند؛ جریان حق حسینی اجازه ظلم‌پذیری به انسان نمی‌دهد و او را ظلم‌ستیز تربیت می‌کند.

وی به خشم دشمنان یهودی اسلام از شیعیان اشاره و خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات رسمی، رییس جمهور اسرائیل که متوجه روشن بودن میکرفن خود نبود خطاب به صدر اعظم آلمان می‌گوید «امروز خطر هر شیعه برای یهودیان از بمب اتم هم بیشتر است» که نشان‌گر تأثیر نهضت حسینی بر رفتار مسلمانان و تأثیر آن بر دشمنان است.

این استاد حوزه با بیان این‌که دلیل این تأثیر بر دشمنان، اطاعت از مدیریت متمرکز خیر از سوی شیعیان است، اظهار داشت: اطاعت از حاکم شرع و امام عادل که زمینه‌ساز حضور صاحب‌الزمان (عج) است، باعث شده دشمن طاقت دیدن شیعه را نداشته باشد.

وی به بهانه‌جویی غرب نسبت به ایران اشاره و تصریح کرد: آنان نمی‌خواهند مدیریت جهان را ایران اسلامی پیرو ولایت فقیه به دست گیرد؛ اسلامی که دشمنان در خمره‌ای حبس کرده بودند، به دست فقیه عادل یعنی امام خمینی شکسته شد، در جهان پخش شد و به دست جوانان آزادی‌خواه ایرانی که در امام راحل ذوب شده‌اند، گسترش می‌یابد.

لزوم مهندسی علوم اجتماعی از سوی مسلمانان

وی به افول دشمنان ایران و اسلام اشاره کرد و بیان داشت: وحدت مسلمانان، هماهنگی صحیح در بعد مهندسی علوم انسانی و اجتماعی را می‌طلبد چه در جامعه ایران باشد، چه جامعه عرب و سایر جوامع، باید همچون حسین(ع) با تفکر خود تمام ظالمان تاریخ را به چالش کشید، جهانی فکر کرد، مصلحت تمام مسلمانان را درنظر گرفت نه مصلحت شخصی را.

حجت‌الاسلا ضیائی به اهمیت تربیت یار برای اسلام اشاره کرد و عنوان داشت: امروز وظیفه شیعیان آزادی‌خواه و بابصیرت، تربیت یار برای ولایت فقیه است؛ امروز ولایت حقه بیش از هرچیز به یار صبور و با استقامت نیاز دارد که این‌گونه افراد کم هستند؛ چرا غرب و شرق در حال تربیت نیرو هستند اما شیعه اثنی عشری نباید یار داشته باشد؟

مسلمانان هیزم فتنه دشمن نشوند

وی با تأکید بر ولایت‌پذیری و شناخت امام زمان خود، تصریح کرد: مسلمانان باید آگاه باشند تا هیزم فتنه‌های دشمنان نشوند، گوش به فرمان ولایت باشند تا در بازی دشمن سهیم نشوند، جوان امروز باید ببیند آیا حاضر است تهمت‌ها، تیرها و تانک‌ها به او بخورد امام به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری آسیبی وارد نشود؟ ابی‌عبدالله(ع) برای حفظ دین، خون دل خورد، آیا حاضر هستیم برای ادامه راه حسین(ع) خون دل بخوریم؟

این استاد حوزه با بیان این‌که نباید با گناه عمدی و شرارت به ولایت فقیه خسارت بزنیم، عنوان داشت: اغتشاشات داخلی باعث بروز ناامنی و تضعیف قوای مرزی می‌شود و نتیجه آن، غلبه فیزیکی دشمنان خارجی بر کشور خواهد شد که باید با حفظ یکپارچگی ملی، جدای از دین و مذهب، از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنیم./9315/پ203/س

ارسال نظرات