۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۸۹۳۸۸

استقبال البرزی‌ها از رساله مقام معظم رهبری

خبرگزاری رسا ـ استقبال مردم از کتاب رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری به عنوان یکی از منابع مطالعاتی مورد نیاز مردم استان بی نظیر بوده است.
رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، سرپرست معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از توزیع 10 هزار جلد کتاب رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری در کتابخانه‌های نهادها و ادارات دولتی استان خبرداد.

 حسین زودبین افزود: رساله مقام معظم رهبری در بین 200 عنوان کتاب توزیعی با بیشترین استقبال از سوی اقشار مختلف استان البرز مواجه شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به این که درصد قابل توجهی از مردم مقام معظم رهبری را به عنوان مرجع تقلید خود برگزیده­اند چنین استقبالی از رساله ایشان قابل پیش بینی بوده است.

وی افزود: با عنایت به درخواست‌های مکرر مردم استان برای استفاده از این کتاب ارزشمند، این اداره کل در حال برنامه‌ریزی برای توزیع تعداد بیشتر این کتاب می‌باشد.

زودبین گفت: خوشبختانه بیشترین استقبال در میان جوانان استان بوده و این رساله توسط موسسه تحقیقات ونشر معارف اهل بیت(ع) به انتشار رسیده است .

کسب رتبه ده کشوری در حوزه نشر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در شش ماه نخست امسال 208 هزار و 700 نسخه کتاب در استان به چاپ رسیده است.

مجتبی ابراهیمی با بیان این مطلب افزود: دربررسی‌های صورت گرفته توسط اداره چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان البرز به عنوان دهمین استان برتر کشور در حوزه تیراژ و عناوین کتب منتشر کرده معرفی شده است.

وی اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال 208 هزار و 700  جلد کتاب با 141 عنوان در استان البرز به چاپ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در رتبه بندی حوزه نشر کشور استان تهران، قم و خراسان در رتبه اول تا سوم کشوری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: استان البرز در شش ماه نخست امسال موفق شده 54 درصد تعهد خود در حوزه چاپ کتاب را اجرایی کند که با ادامه این روند امید است تا پایان سال صد درصد این تعهد اجرایی شود.

ابراهیمی تصریح کرد: افزایش کمی و کیفی منابع مطالعه یکی از اهدافی است که در سند چشم انداز پیش بینی شده و بر این اساس همه استان‌ها موظف هستند اقدامات مقتضی جهت حمایت از ناشران و مولفان را برای  تحقق این هدف صورت دهند./966/د102/ی

ارسال نظرات