۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۸۹۷۰۳
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

نهضت حسینی شعار و شناسنامه انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: انقلاب ما از آغازین حرکت‌های خود متأثر از تعالیم معنوی عاشورا بود، نهضت حسینی شعار و شناسنامه انقلاب اسلامی است و رهبران، مردم، شهدا و ایثارگران این مرز و بوم همواره پیروان حقیقی این مکتب بوده‌اند.
حجت الاسلام سيد رضا تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور شب گذشته در جمع شرکت کنندگان چهارمین یادواره 13 شهید روستای امام آباد دامغان و شب تاسوعای حسینی، انقلاب اسلامی ملت ایران را شعبه ای از قیام کربلا دانست و افزود: برخود می بالیم که همگان عاشورا را هویت نهضت ملت ما می دانند.

 

وی شهدا را بهترین ادامه دهندگان راه امام حسین(ع) و یاران صدیقش عنوان کرد و اضافه کرد: شهیدان شعار و سخن سیدالشهدا(ع) را بر زبان و راه و روش آن حضرت را در زندگی و اعمال خود جاری ساختند و در راه دفاع از دین و قرآن و میهن اسلامی عزت مندانه پا به عرصه نبرد حق علیه باطل گذاردند و شربت شهادت نوشیدند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به عزاداری شیعیان در شب وروز تاسوعا برای حضرت ابالفضل العباس(ع) تأکید کرد: زندگی و شهادت این فرزند بزرگوار امیر مؤمنان مملو از درسهای بزرگ برای همه مسلمانان است، وی الگوی بی بدیل و تمام عیار حمایت و پاسداری از دین، پشتیبانی از ولایت و پیروی از امام زمان خود است.

 

حجت الاسلام تقوی با برشمردن برخی از ویژگی های شخصیتی حضرت ابالفضل(ع) عمل به تکلیف را در کنار وفا داری و شجاعت از بارز ترین خصایص آن حضرت برشمرد و تصریح کرد: تکلیف گرایی هوشیارانه علمدار دشت کربلا در صحنه های بسیاری مشهود است اما سقا بودن آن حضرت و تلاش خالصانه و بی نظیر برای رساندن آب به خیمه ها در چندین مرحله عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت را نمایان می کند.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: شب های تاسوعا و عاشورای حسینی مجالی برای روشنگری، سازندگی و پالایش روح انسان است، مساجد و هیئت های مذهبی باید همواره برای افزایش غنای علمی و معنوی مجالس خود تلاش کنند و با استفاده از خطیبان و مداحان کارآزموده و با دانش به تشریح و تعمیق ابعاد مختلف قیام کربلا و شخصیت های بی نظیر آن بپردازند و البته در این شب ها از یاد شهدا غافل نشوند./977/پ202/ع

ارسال نظرات