۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۸۹۹۷۸

کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی با پیام رهبر معظم انقلاب برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی از سوی حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خبر داد.
مقام معظم رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر امروز در جمع خبرنگاران از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی از سوی حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خبر داد.

 

وی همچنین از سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی این شهرآشوب ساروی خبر داد و خاطرنشان کرد: این کنگره بین المللی 29 و 30 آبان در مجمع فرهنگی نیروی انتظامی در ساری و همچنین دوم آذر ماه در مدرسه دارالشفاء قم برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از سخنرانی دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این وزیر ارشاد، نمایندگان ولی فقیه در برخی استان ها، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و بسیاری از شخصیت های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در این کنگره بین المللی حضور خواهند داشت.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که فراخوان این کنگره در چهار محور اصلی زندگی و شخصیت، اندیشه ها، اوضاع سیاسی و اجتماعی و کتاب شناسی ابن شهرآشوب تدارک دیده شده است، ادامه داد: 117 مقاله به دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب ارسال شد که پس از ارزیابی از میان مقالات 75 مقاله منتخب و 53 مقاله برگزیده شده که در این کنگره چاپ می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: بررسی آرای فقهی ابن شهرآشوب، شناخت نامه مصور علمای دوره قاجار از گلوگاه تا رامسر، استفتائات شیخ مفید و کتاب تاثیر حیات علمی و عملی ابن شهرآشوب برای جوانان از جمله مهم ترین آثاری است که در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از چاپ کتاب اشعار علامه ابن شهرآشوب از سوی کمیته علمی کنگره خبر داد و گفت: این کتاب در تیراژ هزار نسخه در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: همچنین با هماهنگی های به عمل آمده مقرر شد میدان و مدرسه ای در منطقه دو آموزش و پرورش ساری با عنوان علامه ابن آشهر آشوب نامگذاری شود که تمهیدات آن آماده شده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات