۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۹۰۲۳۶

اختلاف نظر اعضای سنای آمریکا درباره گوانتانامو

خبرگزاری رسا ـ قانونگذاران دمکرات و رقیبان جمهوری خواه آنها در مورد آینده بازداشتگاه گوانتانامو در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو در کوبا اختلاف نظر دارند.
گوانتانامو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از اختلاف نظر اعضای سنای آمریکا در چگونگی مواجهه به موضوع زندان گوانتانامو خبر داد.


در این گزارش آمده است: قانونگذاران دموکرات و رقیبان جمهوری خواه آنها در مورد آینده بازداشتگاه گوانتانامو در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتاناموی کوبا اختلاف نظر دارند.


گفتنی است بسته شدن کامل زندان مخوف گوانتانامو یکی از شعارهای اصلی باراک اوباما ریس جمهور آمریکا در جریان انتخابات پیشین ریاست جمهوری بوده است که تاکنون محقق نشده است.


برنامه پیشنهادی سنا که بخشی از لایحه هزینه های دفاعی سال 2014 آمریکا است، محدودیت خارج ساختن بازداشت شدگان از این زندان را کاهش خواهد داد. همچنین ممنوعیت فرستادن مظنونین تروریسم به آمریکا را برای بازداشت، محاکمه و درمان لغو می کند.


در گوانتانامو هنوز 164 نفر که در بهانه جنگ با تروریسم بازداشت شدند، زندانی هستند. اکثر آنها هرگز متهم یا محاکمه نشده اند، اما در ارتباط با سوء ظن های تایید نشده همچنان دربازداشت بسر می برند./1415/1409/ح

ارسال نظرات