۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۹۰۲۴۲
آیت‌الله مکارم شیرازی:

یارانه‌ها به افراد نیازمند تعلق گیرد / اعتدال سرلوحه کار وزرا باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که یارانه‌ها باید به افراد نیازمند تعلق بگیرد، گفت: اعتدالی که رییس جمهور مطرح کرده باید سرلوحه کار وزار قرار گیرد.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امشب در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این‌که دولت وارث میراث پیچیده و مشکلی شده است، گفت: حل این معضلات کار بسیار دشواری است.
 
وی ادامه داد: دولت تنها با مشکلات داخلی دست به گریبان نیست و مسائل بین‌المللی هم به آنها اضافه شده که کار دولت را سخت‌تر کرده است.
 
این مرجع تقلید با بیان این‌که دولت در مورد حل مشکلات مردم باید اطلاع رسانی مناسبی داشته باشد، اظهار کرد: این کار از افزایش توقعات مردمی جلوگیری می‌کند.
 
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بر ضرورت تلاش دولت برای حل مشکل بیکاری و ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: امروز جوانان تحصیل کرده فراوانی با معضل بیکاری مواجه بوده و نمی‌توانند تشکیل خانواده بدهند و تلاش دولت برای حل این مشکلات امری پسندیده است.
 
وی در ادامه با بیان این‌که بنده از ابتدا اعتقاد داشتم که یارانه‌ها باید به افراد نیازمند تعلق گیرد، ابراز کرد: هیچ دلیلی ندارد که 76 میلیون نفر یارانه دریافت کنند.
 
این مرجع تقلید بر ضرورت شناسایی درآمدهای حقیقی دهک‌های مختلف تأکید کرد و افزود: هرچند ممکن است با حذف برخی از دهک‌ها مخالفت‌هایی صورت گیرد اما پرداخت یارانه‌ها نباید حذف شود.
 
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: پنج دهک باید از دریافت یارانه حذف شوند و بقیه به دهک‌های باقیمانده پرداخت شود.
 
وی با بیان این‌که دولت در کنار حل مشکلات اقتصادی نباید از مسائل اجتماعی و فرهنگی غافل شود، ابراز کرد: اگر مشکلات اجتماعی حل نشوند، معضلات دیگری را برای کشور بوجود می‌آورند.
 
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور، گفت: متأسفانه امروز آمار طلاق بالا رفته و ازدواج‌ها کاهش یافته است.
 
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان بیان کرد: اعتدالی که رییس جمهور مطرح کرده است باید مورد توجه قرار گیرد و وزرا کارهای خود را با اعتدال پیش ببرند./927/پ202/ع
ارسال نظرات