۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۹۰۷۰۹

انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه در خوزستان تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه در استان خوزستان با مشارکت و همکاری علما و خیران تشکیل شد.
سيد موسي بلاديان

سید موسی بلادیان، مسؤول انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه در خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تشکیل انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه در خوزستان اظهار داشت: این انجمن سال گذشته در تهران برپا شد و دفتر آن در استان خوزستان از هفته پیش آغاز به کار کرد.

وی با بیان این که این انجمن در استان خوزستان با مشارکت و همکاری علما و خیران تشکیل شده است، اظهار داشت: از سال گذشته جلساتی در شهرستان قم در زمینه تشکیل انجمن خیریه حوزه سازان خوزستان گرفته شد و دفتر مرکزی این انجمن در تهران تشکیل شده است.

مسؤول انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه در ادامه گفت: طبق مصوبات صادر شده به همان میزان کمک هایی که از سوی مردم در استان جمع آوری می شود، در تهران نیز به همان میزان به ساخت حوزه در استان اختصاص داده می شود.

وی به اعضای این انجمن اشاره کرد و گفت: آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، مدیر و حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام سید رضا موسوی جزایری، آقایان محمود بازرگان، دکتر طباطبایی و رضوی از اعضای این انجمن هستند.

بلادیان شناسایی افراد نیکوکار، جذب منابع مالی جهت ساخت حوزه علمیه، تشکیل جلسه جهت شناسایی مکان هایی مورد نیاز جهت احداث حوزه از مهم‎ترین فعالیت های این انجمن است.

مسؤول انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه بیان داشت: افزون بر ساخت حوزه علمیه از سوی کمک های جمع آوری شده در این انجمن مقداری از این هزینه ها صرف تعمیر و تجهیز حوزه های علمیه می شود.

وی با اشاره به نیاز مناطق حاشیه ای شهر اهواز نسبت به تأسیس حوزه علمیه خاطر نشان کرد: روحانیان به عنوان مهندسان فرهنگی در جامعه مهم‎ترین نقش را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایفا می کنند.

بلادیان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و اهمیت توسعه حوزه های علمیه اظهار داشت: اهمیت انجام کار فرهنگی در استان بیش از گذشته احساس می شود.

مسؤول انجمن خیریه حوزه سازان خوزستان در پایان ابراز داشت: مردم خوزستان با کمک و مشارکت در ساخت حوزه های علمیه برگ زرینی در افتخارات این استان ثبت خواهند کرد./9464/ت302/غ

ارسال نظرات