۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۹۰۹۱۶

راه اندازی نخستین کتابخانه علوم اسلامی در مازندران

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی مؤوسسه آموزشی و پژوهشی پیامبر اعظم(ص) ساری از راه اندازی نخستین کتابخانه جامع علوم اسلامی در مرکز استان خبر داد.
کتابخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود دیانی، معاون پژوهشی مؤوسسه آموزشی و پژوهشی پیامبر اعظم(ص) ساری ظهر امروز در دیدار مدیر کل کتابخانه های استان با بیان این که خلأ وجود یک کتابخانه جامع علوم اسلامی در مازندران احساس می شود، گفت: بسیاری از محققان حوزوی و دانشگاهی از عدم وجود یک کتابخانه جامع با محتوای علوم اسلامی گلایه دارند.

 

وی با بیان این که محتوا و مکان کتابخانه های موجود استان برای پژوهشگران و محققان حوزه و دانشگاه مناسب نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح های پژوهشی در حوزه علوم اسلامی به دلیل نبود منابع مناسب در استان با مشکل مواجه شده است.

 

حجت الاسلام دیانی با اشاره به این که راه اندازی یک کتابخانه جامع علوم اسلامی برای حوزویان و دانشگاهیان فرصت مناسبی را برای تقویت جایگاه پژوهش در حوزه و دانشگاه فراهم می کند، بیان داشت: بستر باید به گونه ای فراهم شود که شاهد فعالیت های شبانه روزی کتابخانه هایی برای حوزویان و دانشگاهیان در استان باشیم.

 

معاون مؤوسسه آموزشی و پژوهشی پیامبر اعظم(ص) با بیان این که بسیاری از دغدغه های پژوهشی فرهیختگان حوزه و دانشگاه با راه اندازی کتابخانه علوم اسلامی در استان رفع خواهد شد، تصریح کرد: پژوهش در حوزه و دانشگاه باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد و این مسأله با تقویت کتابخانه های تخصصی محقق خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود پر کردن خلأ پژوهشی در حوزه علوم قرآنی را یکی از مهم ترین محورهای فعالیت مؤوسسه آموزشی و پژوهشی پیامبر اعظم(ص) دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت پژوهش در حوزه علوم قرآنی باید در کنار مباحث آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام دیانی آموزش نیروهای حوزوی و دانشگاهی در مقاطع بالا را از جمله دیگر محورهای فعالیت مؤوسسه آموزشی و پژوهشی پیامبر اعظم(ص) ساری دانست و بیان داشت: این دوره ها به صورت دوره ای برای طلاب بالاتر از پایه ششم و همچنین دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دنبال می شود.

 

حجت الاسلام سید علی هاشمی، رییس مؤوسسه آموزشی پژوهشی پیامبر اعظم(ص) ساری نیز در این دیدار با اشاره به این که این مرکز قرآنی از سال 90 فعالیت های علمی و آموزشی خود را آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر در شورای مرکزی این مجموعه قرآنی هفت روحانی عضو هیأت علمی دانشگاه ها و اساتید حوزه های علمیه حاضر هستند.

 

وی با بیان این که آموزش در سطح عالی و پژوهش های قرآنی محور فعالیت های این مؤوسسه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای آغاز به کار این مجموعه قرآنی استقبال بسیار خوبی از سوی مسؤولان و شخصیت های اثرگذار استانی نسبت به فعالیت های این مرکز صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام هاشمی به برگزاری همایش های فصلی با محتوای مباحث قرآنی و دینی از سوی این مؤوسسه در مرکز استان اشاره کرد و گفت: گفتمان قرآنی با موضوع اهداف بعثت نبوی در نهج البلاغه یکی از نشست های برگزار شده از سوی این مرکز بود که با استقبال اساتید حوزه و دانشگاه مواجه شد.

 

وی با اشاره به این که هر کسی برای قرآن قدم بردارد ماندگار خواهد شد، افزود: همه تلاش پژوهشگران و فرهیختگان فعال در این مؤوسسه آموزشی و پژوهشی تقویت فعالیت های قرآنی در حوزه آموزش و پژوهش است.

 

حجت الاسلام هاشمی با تأکید براین که دین را باید با زبان ساده و قابل فهم برای نسل جوان معرفی و شناساند، تصریح کرد: اگر زبان معرفی دین تلخ و سنگین باشد فاقد اثرگذاری مناسب در جامعه خواهد بود.

 

حجت الاسلام علی اصغر زکوی، معاون اداری مالی مؤوسسه پیامبر اعظم(ص) ساری نیز در این جلسه از تدوین و چاپ گاهنامه مسیر مصیر با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه خبر داد و گفت: این نشریه که مخاطب آن جوان و خانواده است پیش شماره نخست تیرماه امسال به چاپ رسیده و شماره دوم آن نیز در مرحله چاپ قرار دارد.

 

وی همچنین از اخذ مجوز چاپ دو فصل نامه الهیات قرآنی از سوی این مؤوسسه خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت های این دو فصل نامه نیز به زودی آغاز خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات