۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۹۱۰۵۵
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم مطرح کرد؛

ضرورت همکاری حوزه و دانشگاه در عرصه پژوهش‌های علوم انسانی

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم بر ضرورت همکاری با مراکز حوزوی در زمینه پژوهش‌های علوم انسانی تأکید کرد و گفت: در این زمینه با مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه تفاهمنامه‌هایی به امضا رسیده است.
حجت‌الاسلام وزيري فرد معاون پژوهش دانشگاه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدجواد وزیری‌فرد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری، با بیان این‌که پژوهش یک امر دیربازده است و نیاز به صبر و بردباری دارد، گفت: از این رو نباید در آغاز هر پژوهش و تحقیقی منتظر نتیجه بود.
وی با اشاره به این‌که پژوهش در ابتدا یک جریان مصرفی است، ابراز کرد: باید مدت زمان زیادی بگذرد تا یک پژوهش به جریان تولید تبدیل شود.
حجت‌الاسلام وزیری فرد با بیان این‌که در گذشته بودجه‌هایی برای پژوهش تخصیص داده می‌شد، اظهار کرد: امروز بودجه‌های پژوهشی از طریق تحقیقات بیشتر فراهم می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم، پژوهش مفید را بر طرف کننده مشکلات کشور دانست و افزود: باید با دید ملی به پژوهش‌های دانشگاهی نگاه کرد.
حجت‌الاسلام وزیری فرد با بیان این‌که هفتاد مورد تفاهمنامه و گفت‌وگو طی هفت ماه گذشته در دانشگاه قم در زمینه‌ فعالیت‌های پژوهشی صروت گرفته است، اظهار کرد: پژوهش‌های صورت گرفته به همراه محصولات ارائه شده از سوی مرکز رشد در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به فعالیت‌های نمایشگاه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه قم، گفت:‌ در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و آزمایش فیزیک دماهای فوق سرد که از پژوهش‌های مهم پژوهشی دانشگاه است، ارائه خواهد شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم در ادامه به تشریح برنامه‌های دانشگاه قم در هفته پژوهش پرداخت و ابراز کرد: برنامه‌های هفته پژوهش روز دوشنبه 25 آذرماه از ساعت 9 تا 12 در دانشگاه قم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام وزیری فرد در ادامه بیان کرد: حدود 33 کتاب پژوهشی که اکثر آنها در زمینه حقوق اسلامی و الهیات است از سوی این دانشگاه منتشر شده که این کتاب‌ها منشأ تحقیقات و پژوهش‌های بعدی خواهد بود.
وی بر ضرورت همکاری با مراکز حوزوی در زمینه پژوهش‌های علوم انسانی تأکید کرد و گفت: در این زمینه با مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه تفاهمنامه‌هایی به امضا رسیده است./927/پ202/ن
ارسال نظرات