۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۹۱۱۲۵
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

شهید مدرس نمونه بارز یک نماینده شجاع، آگاه و بصیر بود

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: عمده ترین خصوصیت شهید بزرگوار آیت الله سید حسن مدرس ایستادگی در برابر همه نوع ارعاب، تهدید، تطمیع و فریبکاری بود؛ به حقیقت وی بارز ترین نمونه یک نماینده شجاع، آگاه و بصیر مجلس است.
رستميان نايب رييس کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي

عبد الرحمان رستمیان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این شهرستان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، زندگی و شخصیت این شهید بزرگوار و مقاومت او در شرایط بسیار سخت و متشنجی که رژیم پهلوی برای وی ایجاد کرده بود را درس ایمان و خدمت برای همه مسؤولان به ویژه وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی دانست.

 

کاهش تحریم ها نباید موجب بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی شود

 

رستمیان با قدردانی از فعالیت گسترده دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کننده ایرانی در سایه حمایت های بی دریغ رهبر معظم انقلاب و مردم شهید پرور در روند مذاکرات ایران و 1+5 اظهار امیدواری کرد طرف مذاکره کننده به توافقات ژنو پایبند باشد و در نتیجه از تحریم ها و فشار غیر قانونی بر اقتصاد کشورمان کاسته شود.

 

وی افزود: البته نگرانی هایی هم وجود دارد که باید دولتمردان به آن توجه کنند مبادا با کاهش تحریم ها دروازه ای باز شود و واردات زیاد از حد کالاهای غیر ضروری بدون ضابطه صورت گیرد و موجب ضرر و زیان بیش از پیش بخش تولید و اقتصاد کشور شود از اینرو محاسبه طراز اقتصادی کشور در سطوح خرد تا کلان و تلاش جهت رشد صادرات امری ضروری است.

 

دبیر مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش برویم و از واردات بیش از اندازه جلوگیری شود و به سوی واردات هوشمندانه حرکت نماییم، یعنی تکنولوؤی و مواد اولیه مورد نیاز را وارد کرده و با تولید و صادرات کالاهای واسطه ای یا نهایی در کشور تولید کار و ثروت کنیم.

 

نمایندگان بیش از حد درگیر مسائل شهرستان های خود هستند

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قانون گذاری مطلوب و بررسی لوایح دولت بر اساس علم و تحقیق، آگاهی و کار کارشناسی مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، قانون پنجمین ثروت بزرگ جهان است، نمایندگان یک مجلس پویا و قدرتمند باید قوانینی را مصوب کنند که قابل اجرا باشد، فاصله تصویب و اجرای آن از نظر ساختاری و عملیاتی و کارشناسی کوتاه و برای کشور ثروت آفرین باشد.

 

رستمیان نقش آفرینی بیش از حد افراد را در توزیع بودجه کشور موجب مشغول شدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اموری غیر از وظیفه اصلی شان دانست و افزود: منابع و بودجه و سرمایه کشور باید بر اساس شاخص محوری تقسیم شود در حالی که اکنون 25 درصد از بودجه کشور شاخص پذیر نیست و وزرا و دیگر مسؤولان در نحوه تقسیم آن نقش دارند که این میزان باید به 5 در صد تقلیل یابد.

 

شکل گیری یک فراکسیون جدید در مجلس شورای اسلامی

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه این گفت و گو از شکل گیری یک فراکسیون جدید در مجلس نهم خبر داد که که تا به امروز چهار نشست مقدماتی اعضاء آن برگزار شده و موقتا تا مشخص شدن نام رسمی این فراکسیون با عنوان مجمع هم اندیشی نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی فعالیت خواهد کرد.

 

وی اکثر اعضای این فراکسیون جدید را نمایندگانی که در دوره نهم به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند عنوان و تصریح کرد: هدف ما از تشکیل این مجمع رسیدن به راه حل هایی برای فعالیت بهتر و مؤثرتر نمایندگان، مبارزه با ناهنجاری هایی که به سلامت اداری و اقتصادی کشور لطمه می زنند و کار و تلاش بدون در نظر گرفتن منافع شخصی یا حزبی در جهت بیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم است./977/ت302/ج

ارسال نظرات