۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۹۱۳۶۷

تلاش روسیه بر گسترش اتحادیه گمرکی

خبرگزاری رسا ـ دولت ارمنستان تا ماه سپتامبر آینده باید در مورد پیوستن به اتحادیه گمرکی روسیه، قزاقستان و بلاروس تصمیم بگیرد.
پرچم کشور روسيه و ارمنستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در خبری گفت: همزمان با سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به ارمنستان صدها تن از مخالفان پیوستن این کشور به اتحادیه گمرکی روسیه در اعتراض به این سفر در خیابان های ایروان دست به تظاهرات زدند.


مخالفان که خواستار انصراف دولت ارمنستان از پیوستن به اتحادیه گمرکی روسیه هستند، به سوی مقر ریاست جمهوری در حال حرکت بودند. در پی آن، نیروهای امنیتی و پلیس با بستن یکی از خیابان های مرکزی ایروان مانع از پیشروی تظاهرکنندگان شدند.


در این سفر ولادیمیر پوتین با شرکت در یک نشست خبری و در واکنش به اتفاقات اخیر اوکراین گفت: این رویداد ها ارتباط چندانی به روابط اوکراین با اتحادیه اروپا ندارد و مخالفان و معترضان تلاش می کنند پایه های مشروعیت حاکمیت کشور را سست کنند.


رئیس جمهوری روسیه افزود: وقایع جاری نه یک انقلاب بلکه اعتراضات به خوبی سازماندهی شده است که به نظرم نه برای امروز بلکه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2015 این کشور برنامه ریزی شده است.


در جریان این سفر، ولادیمیر پوتین از پایگاه نظامی روسیه در ارمنستان و بنای یادبود قربانیان قتل عام ارامنه نیز دیدار کرد.


ولادیمیر پوتین و سرژ سرکیسیان روسای جمهوری روسیه و ارمنستان درباره روند عضویت ایروان در اتحادیه گمرکی گفتگو و سندهایی را در زمینه گسترش همکاری های دو کشور امضا کردند.


دولت ارمنستان تا ماه سپتامبر آینده باید در مورد پیوستن به اتحادیه گمرکی روسیه، قزاقستان و بلاروس تصمیم بگیرد./1421/1409/ح

ارسال نظرات