۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۹۲۵۱۶

پژوهش نیاز اساسی پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا - هادی رضایی، رییس اداره امور پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی تهران اذعان کرد: پژوهش؛ نیاز اساسی پیشرفت و توسعه جوامع است.
پژوهش
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، هادی رضایی، رییس اداره امور پژوهشی و آموزشی این اداره کل  با گرامی داشت 25 آذر روز پژوهش، تحقیق و پژوهش را نیاز اساسی همه جوامع برای دستیابی به پیشرفت و توسعه دانست و افزود: پژوهش فرآیندی است که می تواند راهی موثر و مطمئن برای دستیابی به حقیقت و منزلت مسائل باشد.
وی با استناد به تاکید و اهمیت اندیشه، پژوهش و علم آموزی در تعالیم دین مبین اسلام و انبیای الهی، خاطر نشان کرد: با اندک تاملی می توان دریافت که قرآن کریم، نهج البلاغه و کتب احادیث دین اسلام سرشار از علوم مختلف و دانستنی های گوناگون و متنوعی است.
رضایی در ادامه با مهم شمردن امر پژوهش در سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی تهران نیز در راستای رسالت فرهنگی، آموزشی و تبلیغی خود ویژه برنامههایی را به مناسبت هفته پژوهش پیش بینی و در دست اجرا دارد که طرح مطالعاتی رصد تهاجمات استراتژیک دشمن با اهدافی همچون رصد نیازها و توقعات گروه های هدف جامعه، ایجاد تمهیدات لازم جهت برنامه ریزی در استفاده بهینه آحاد جامعه از محصولات فرهنگی و آموزشی حمایت از پژوهشگران و محققان متعهد و مستعد از جمله این برنامه هاست.
هادی رضایی در همین رابطه به حمایت از پایان نامه های دانشجویی در حوزه دین با موضوعاتی همچون چالش های تبلیغ و ارتباطات فرهنگی در مساجد، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با هویت دینی نوجوانان، اخلاق دوستی و دستیبانی، ازدواج و رابطه زوجین در اسلام، راههای نهادینه کردن ارزش های دینی در کودکان و نظم و انضباط در اسلام اشاره کرد.
رییس اداره امور پژوهشی و آموزشی هم چنین از برگزاری هم اندیشی محققین و پژوهشگران جوان، حمایت و پشتیبانی از تحقیقات و پایان نامههای طلاب سطح 3 علوم حوزوی و برگزاری کارگاه های آموزشی پایان نامههای و پژوهشهای کاربردی خبر داد و افزود: حمایت از تالیفات و نشریات برتر حوزه دین، حمایت از تحقیقات و پژوهشهای تبلیغی روحانیون مستقر، برگزاری گفتمانهای دانشجویی و طلاب علوم حوزوی با موضوعات مرتبط با پژوهش و اهمیت آن در دانشگاهها و حوزههای علمیه، مورد توجه و اهتمام اداره کل تبلیغات اسلامی تهران در سال جاری است.
گفتنی است ویژه برنامههای اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در هفته پژوهش، دوشنبه 25 آذر همزمان با روز جهانی پژوهش اعلام شد./9598/د102/ن
ارسال نظرات