۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۹۲۸۲۲
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی:

سوء تفاهم خواندن فتنه88 جفا به انقلاب و مردم است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی گفت: اگر سرانه فتنه در برنامه ای تلویزیونی حاضر شده و ضمن پذیرش اشتباهات خود از محضر خداوند، مقام معظم رهبری و مردم عذرخواهی کنند، آنگاه در صورتی که رهبری آنها را ببخشد مردم ایران نیز از گناه آنان می گذرند.
حجت الاسلام يعقوبي نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به حضور گسترده مردم بصیر ایران اسلامی در راهپیمایی روز نهم دی سال 88 اشاره کرد و گفت: این حضور طومار فتنه گران را در هم پیچید و به آشوب هشت ماهه اصحاب فتنه در کشور پایان داد.
وی با بیان این که امسال نیز در این روز مردم بصیر ایران با حضور گسترده خود در مراسم بزرگداشت 9 دی، خشم و انزجار خود از فتنه گران را اعلام می کنند، اظهار داشت: مردم مسلمان کشور با این حضور نشان می دهند که از نظر آنها مسأله سال 88 سوء تفاهم نبوده بلکه فتنه ای بزرگ به شمار می رود.
امام جمعه بجنورد با اشاره به سوء تفاهم خواندن فتنه 88 از سوی برخی افراد و تلاش برای رهایی سران این فتنه، عنوان کرد: کسانی که فتنه 88 را سوء تفاهم می نامند؛ می خواهند از این طریق صورت مسئله را پاک کنند در حالی که همه می دانند در فتنه 88 عده ای با استفاده از پول و آموزش دشمنان خارجی نظام، در صدد از بین بردن ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی بودند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: آیا افرادی که در فتنه سال 88 شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» را سر می دادند دچار سوء تفاهم شده بودند یا اصل اسلام و انقلاب را نشانه گرفته بودند؟
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون هم عده ای در پی تطهیر فتنه و رهایی سران آن هستند، اما این افراد باید بدانند تنها در صورتی فتنه گران امکان بخشش دارند که با حضور در برنامه ای تلویزیونی به اشتباه و گناه خود اذعان کرده و ضمن توبه در برابر خداوند، از محضر مقام معظم رهبری و مردم عذرخواهی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در این صورت اگر مقام معظم رهبری سران فتنه را ببخشند، ملت ایران نیز آنان را می بخشد.
اربعین نماد جریان فکری حفظ عاشورا است
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی عنوان کرد: تاکنون برای مرگ هیچ کسی در دنیا به اندازه شهادت امام حسین(ع) عزاداری و سوگواری نشده است.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی حتی برای رحلت حضرت محمد(ص) نیز تنها یک سال مراسم چهلم برگزار شد؛ اما شهادت امام حسین(ع) به اندازه ای جان گداز بود که اکنون پس از گذشت هزار و 400 سال، مراسم چهلمین روز شهادت وی پرشورتر از گذشته برگزار می شود.
وی با بیان این که اربعین حسینی فرهنگ پاسداشت خون شهدا و یاد رزمندگان خاص فی سبیل الله است، عنوان کرد: اربعین نماد یک جریان فرهنگی و فکری است که در طول تاریخ، عاشورای حسینی را حفظ کرده و به شاخص شناسایی شیعیان بدل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با قرائت حدیثی از امام صادق(ع) در مورد عزاداری اربعین حسینی اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرمایند:«...إذا قبض الله نبیّاً بکت علیه السّماء أربعین سنة و إذا مات إمام من الأئمّه الأوصیاء بکت علیه السّماء و الأرض أربعین شهراً و إذا مات العالم العامل بعلمه بکت أربعین یوماً علیه... و أما الحسین فتبکی علیه السّماء و الأرض طول الدّهر و تصدیق ذلک أن یوم قتلة قطرت السّماء دماً».
وی اضافه کرد: بر اساس این حدیث هنگامی که خداوند متعال قبض روح پیامبری را کند، آسمان تا چهل سال بر او می گرید و هنگامی که امامی از امت از دنیا مفارقت کند، آسمان بر او تا چهل ماه می گرید و هنگامی که عالمی که به علم خود عمل می نموده بمیرد، آسمان بر او تا چهل روز می گرید... و اما حسین(ع) پس گریست بر او آسمان ها و زمین به طول روزگار و تصدیق آن این است که روزی که به شهادت رسید، از آسمان باران خون بارید.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه به حرکت عظیم شیعیان جهان از نجف به سوی کربلا در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر پس از سقوط صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق حرکتی زیبا از سوی شیعیان جهان آغاز شده و آنها همه ساله در اربعین حسینی از نجف تا کربلا را پیاده روی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که این اقدام بزرگترین اجتماع شیعیان جهان محسوب می شود، اظهار کرد: این راهپیمایی حرکتی دولتی نبوده بلکه اقدامی دلی و درونی است و شیعیان تنها بر اساس عشق و علاقه به امام حسین(ع) این حرکت را در روزهای گرم و سرد انجام می دهند.
به گفته وی این اجتماع عظیم شیعیان کاخ ابرقدرت ها را به لرزه در می آورد و اگر می بینیم که وهابیون و تکفیری ها از این حرکت شیعیان ناراحت شده و با بمب گذاری در مسیر زائران سعی در کمرنگ کردن این حرکت عظیم دارند، به این دلیل است که آنها خود چنین ذخایر گرانباهی ندارند.
مدعیان مسیحیت برخلاف روش پیامبر خود عمل می کنند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهارم دی ماه و سالروز میلاد حضرت مسیح(ع)، عنوان کرد: این پیامبر الهی پیام آور صلح و دوستی و مهربانی بود در حالی که مدعیان دروغین مسیحیت در حال حاضر به جنگ و خونریزی در سرتاسر دنیا دامن می زنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که اکنون باید حضرت مسیح(ع) برخیزد و جنایت های پیروان خود را ببیند، اظهار کرد: مدعیان پیروی از حضرت مسیح(ع) به نام مسیحیت و حقوق بشر، به جنایت هایی هولناکی در دنیا دست می زنند که این رویه به طور کامل بر خلاف منش و روش این پیامبر الهی بود.
وی افزود: امروز مدعیان دروغین حقوق بشر و صلح عیسی مسیح(ع) با تجهیز و حمایت از تروریست ها در گوشه و کنار جهان، مردم بی گناه را می کشند اما باز همین افراد در کمل وقاحت در سازمان ملل علیه نظام مقدس اسلامی قطعنامه صادر کرده و نظام را به عدم رعایت حقوق بشر متهم می کنند./9314/پ201/ج
ارسال نظرات