۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۹۳۳۰۰
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار خراسان رضوی:

مراقب باشید مظاهر نامناسب معنویت مشهد مقدس را خدشه دار نکند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنید که برخی مظاهر نا مناسب جنبه های معنوی این شهر را خنثی نکند و روز به روز جنبه های روحانی و معنوی فوق العاده آن تقویت شود.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پنج شنبه شب در دیدار استاندار خراسان رضوی، با اشاره به این که در کل کشور خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یگانه است، تصریح کرد: این سرمایه را خداوند به این مملکت داده است و باید به بهترین شکل ممکن از این سرمایه استفاده شود، همان گونه که شهر مقدس قم سرمایه ای همچون حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران را دارد.


این مرجع تقلید با تاکید بر خدمت رسانی مطلوب به زوار علی بن موسی الرضا(ع)تصریح کرد: مهم ترین کار استاندار، شخصیت ها و مسؤولان این استان این است که مشکلات زوار را به خوبی حل کنند.


وی مسافرت سالانه 28 میلیون نفر که 160 هزار نفر از آنان با پای پیاده از نقاط مختلف به مشهد مقدس سفر می کنند، را بسیار مهم و ارزشمند خواند و خطاب به استاندار خراسان رضوی افزود: باید به گونه برنامه ریزی شود که زائران امام رضا(ع) با رضایت و خشنودی از سفر به مشهد برگردند و در تنگنا واقع نشوند و حتی کسانی که با پای پیاده مشرف می شوند تحت مراقبت نهادهای مرتبط در مشهد مقدس قرار گیرند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که هدف از آمدن به مشهد مقدس تنها نباید زیارت ظاهری باشد، تاکید کرد: مساله مهم تر از زیارت این است که افرادی که به این مکان مقدس مشرف می شوند با معرفت لازم برگردند و ما نیز در سخنرانی های متعددی که در حرم مطهر رضوی داشته ایم این نکات را برای زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) بیان کرده ایم که نشانه قبولی زیارت و تحول روحیات است.


وی همه نهادها و ارگان های خراسان رضوی را برای تحقق این مساله مهم به تعامل بیش از پیش توصیه و تاکید کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که نباید گذاشت این مراسم روحانی و پرشکوه با خرافات آلوده شود، در این راستا باید آموزش های لازم به افراد تاثیرگذار از جمله مداحان و خطبا داده شود.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که علیرغم تبلیغات مسموم و گسترده دشمنان از جمله جریان های تکفیری روز به روز اقبال و توجه مردم به اماکن زیارتی بیشتر می شود، تصریح کرد: باید باور کنیم این سرمایه جوشان عنایت الهیه است که اگر نبود علیرغم این همه موانع پیش نمی رفت.


وی با اشاره به جنبه های توریستی مشهد مقدس بر ضرورت رعایت موازین دینی و شرعی از جمله حجاب تاکید کرد و گفت: باید به گونه ای عمل کنید که برخی مظاهر نا مناسب جنبه های معنوی این شهر را خنثی نکند و روز به روز جنبه های روحانی و معنوی فوق العاده آن تقویت شود.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مسأله حجاب را می توان از ادارات، بیمارستان ها و مراکزی که مستقیم یا غیر مستقیم زیر نظر دولت است شروع کرد، دانشگاه ها و مدارس و دیگر ارگان ها نیز باید مساله حجاب را بیش از پیش جدی بگیرند؛ صداوسیما نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم باید مبلغ این مسأله باشد.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه دینی و اجتماعی دانست و گفت: ما همواره تاکید می کنیم این مهم باید با زبان خوب و محبت آمیز صورت گیرد تا عده ای خیال نکنند امر به معروف و نهی از منکر خشونت است؛ متاسفانه برخی برای حذف این واجب به عمد یا از روی نادانی به گونه ای رفتار می کنند که امر به معروف و نهی از منکر مرادف با دعوا و خشونت است، در حالی که این گونه نیست.

 

این مرجع تقلید در پایان برای استاندار و دیگر مسؤولان خراسان رضوی در راستای خدمت رسانی به زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرزوی توفیق کرد./924/پ202/ج

ارسال نظرات