۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۹۳۳۱۳

گسیل ارتش به خیابان های بنگلادش

خبرگزاری رسا ـ ماه گذشته، خانم حسینه یک دولت ائتلافی تشکیل داد و به خانم ضیا هم پیشنهاد داد تا هر پستی را که می خواهد در دولت به دست بگیرد اما وی نپذیرفت.
خانم ضيا در سمت چپ و خانم حسينه در سمت راست، دو رقيب سياسي ديرينه در بنگلادش

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: ده ها هزار نیروی ارتش بنگلادش برای جلوگیری از خشونت های احتمالی در جریان انتخابات پیش روی این کشور به تمام کشور گسیل شدند.


این تصمیم پس از آن گرفته شد که رهبر مخالفان، خالده ضیا، از هوادارانش خواست تا در تمام کشور تظاهرات راه بیاندازند.


خانم ضیا در همین رابطه گفته است که اگر نخست وزیر کنونی بنگلادش از سمت خود کناره گیری نکند و دولت موقتِ بی‌طرفی سر کار نیاید، او انتخابات پنجم ژانویه را تحریم می کند.


دولت خانم شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش از حزب عوامی لیگ، این خواسته مخالفان را رد کرده است.


پیش از این نیز دولت های موقت بر انتخابات بنگلادش نظارت کرده بودند اما خانم حسینه این رسم را در سال 2011 لغو کرد.


به گزارش بی بی سی فارسی؛ سخنگوی کمیسیون انتخابات به خبرگزاری ها گفته است: نیروهای ارتش به 59 منطقه از 64 منطقه انتخاباتی بنگلادش اعزام شده اند. به گفته وی؛ قرار است این نیروها در صورتی که "خشونتی روی داد" به میدان بیایند و در ضمن به صورت منظم در خیابان ها و بزرگ راه های اصلی پاس بدهند.


گفتنی است خانم ضیا که رهبری حزب ملی گرای بنگلادش را به عهده دارد پیشتر از هوادارانش خواسته بود در داکا، پایتخت بنگلادش تظاهرات کنند. او ابراز امیدواری کرده بود که یک تظاهرات گسترده به استعفای دولت منجر شود.


ماه گذشته، خانم حسینه یک دولت ائتلافی تشکیل داد و به خانم ضیا هم پیشنهاد داد تا هر پستی را که می خواهد در دولت به دست بگیرد اما او نپذیرفت. حزب خانم ضیا از این بیم دارد که حزب حاکم در انتخابات دست ببرد.


هر دوی این خانم ها از سال ها پیش با هم رقابت می کردند و به نوبت سمت نخست وزیری بنگلادش را در دست داشتند./1421/1409/ح

ارسال نظرات