۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۳۴۷۶
استاد حوزه علمیه قم:

پیروی از ولایت حرکت در مسیر الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان تا لحظه مرگ مشغول دنیا است ولی باید بداند چه استفاده ای از این سرای هستی داشته است، اضافه کرد: اگر انسان به دنبال ارتباطات والا نبوده و با ولایت ننشیند می بیند دنیا او را مشغول کرده است که باید به فکر سعادت و تعالی خود باشد.
استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، شنبه شب در سلسله نشست های دنیا از منظر آیات و روایات که در آمل برگزار می شود با بیان این که آموزه های دینی حیات بخش است، گفت: این آموزه های ارزنده در لحظه لحظه زندگی انسان حاضر شده و آن هشدار که دین درباره دنیا می دهد تا آخر همراه ما است.

 

وی با اشاره به این که دنیا به عنوان بازیچه و سرگرمی برای انسان است، بیان داشت: اگر بیانی از دین درباره دنیا می شنویم باید آویزه گوشمان بوده و آن را به درستی عمل کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم، ادامه داد: اگر گفته می شود دنیا مزرعه آخرت است به سبب آن بوده همین دنیا هم می تواند پر فایده باشد اگر به نحو ارزنده ای از آن استفاده شود.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که انسان تا لحظه مرگ مشغول دنیا است ولی باید بداند چه استفاده ای از این سرای هستی داشته است، اضافه کرد: اگر انسان به دنبال ارتباطات والا نبوده و با ولایت ننشیند می بیند دنیا او را مشغول کرده است که باید به فکر سعادت و تعالی خود باشد.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید مراقب اعمال خود باشد و بداند چه کاری انجام می دهد، گفت: باید مراقب باشیم تا در عروسی ها و مجالس ما گناه و صحنه های حرام وارد نشود.

 

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که انسان باید در سرای آخرت پاسخگوی اعمال خود باشد، بیان داشت: انسان هایی که در مجالس حرام شرکت کرده و گناه می کنند باید در سرای آخرت نسبت به این عمل خود پاسخ دهند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که انسان باید بداند برای چه به دنیا آمده، در چه مکانی است و در آخرت به کجا می رود، گفت: انسان باید تلاش کند تا سبک افق دیدش را گسترش دهد.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که انسان باید بداند تا از دنیا به عنوان فرصتی گرانقدر برای آخرت خود بهره گیرد، بیان داشت: انسان تا در دنیا زندگی می کند به فکر خود و خانواده است و زمانی که مرگ فرا برسد تازه به فکر آخرت می افتد.

 

وی با اشاره به این که اگر خداوند منان می گوید دنیا برای بازی است به سبب آن بوده که انسان بداند برای چه به دنیا آمده است، خاطرنشان کرد: وقتی مرگ ما فرا برسد دیگر امور مشغول کننده دنیایی به درد ما نخورده و آن چه که می ماند اعمال نیک و صالح است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که ملکیت ما در آخرت اعمال ما است، گفت: داریم در دنیا زندگی می کنیم ولی غافل از این هستیم که دنیا امری خیالی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات