۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۵۴۴

مخالفت انگلیس از دیدار هیات اروپایی با اسنودن

خبرگزاری رسا ـ کمیسیون آزادی شهروندی پارلمان اروپا اجازه گفتگو و شنیدن اظهارات ادوارد اسنودن، را صادر کرد.
ادوارد اسنودن افسر سابق اطلاعاتي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در گزارشی از دیدار نمایندگانی از کمیته اتحادیه اروپا خبر داد.


بر اساس این گزارش، کمیسیون آزادی شهروندی پارلمان اروپا اجازه شنیدن اظهارات ادوارد اسنودن، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی را صادر کرد.


گفتنی است این تصمیم کمیسیون آزادی شهروندی پارلمان اروپا با 26 رأی موافق، 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع، اتخاذ شده است.


ادوارد اسنودن که هم اکنون در روسیه پناهندگی موقت سیاسی دریافت کرده است، موافق پاسخگویی به پرسش های اعضای این کمیسیون است ولی به بروکسل یا استراسبورگ نخواهد رفت و این جلسه، از طریق یک ویدیو کنفرانس انجام خواهد شد.


ایده برپایی چنین جلسه ای برای افشاگر آمریکایی، باعث تفرقه جدی بین نمایندگان پارلمان اروپا شده است. نمایندگان حزب مردم اروپا (راست میانه) در مورد زمان و دلیل برگزاری آن مطمئن نیستند.


اکسل ووس، نماینده آلمانی و دموکرات مسیحی پارلمان اروپا در اواسط ماه دسامبر (آذر ماه) گفته بود: ما مخالف ارتباط برقرار کردن با اسنودن نیستیم؛ اما دلیل این اقدام و زمان آن را درک نمی کنیم. او چه چیز جدیدی به ما خواهد گفت؟ هر چه می دانسته، تاکنون منتشر کرده است.


لازم به ذکر است نمایندگان انگلیس از جمله کسانی هستند که به شدت مخالف برگزاری چنین جلسه ای می باشند. آنها معتقدند برگزاری یک ویدیو کنفرانس با شخصی که دستگاه قضایی آمریکا او را به اتهام خیانت و افشای اسناد محرمانه تحت تعقیب قرار داده است اشتباه است.


پارلمان اروپا نظر خود را در مورد تصمیم کمیسیون آزادی شهروندی در ماه فوریه (بهمن ماه) اعلام خواهد کرد. و در صورتی که آن را تایید کند، ویدیو کنفرانس تا ماه آوریل (فروردین ماه) برگزار خواهد شد./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات