۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۹۴۵۷۶
امام جمعه مشهد خطاب به مسؤولان:

مرز استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای حل مشکلات تا کجا است؟

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با طرح این پرسش از دولت مردان که استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای حل مشکلات تا کجا ادامه خواهد داشت، گفت: تمام هویت انقلابی جامعه ما به استقلال ما بستگی دارد؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند ممکن است دشمن عقب نشینی کند اما از دشمنی دست بر نمی دارد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دو جریان مورد توجه در زمان حیات امام حسن عسگری(ع) گفت: تشیع هم بر اثر فعالیت های گسترده سیاسی امام هادی(ع) و امام عسگری(ع) و هم اسوه سازی آموزه های اهل بیت(ع) توسط محدثین شیعه به نقطه ای رسید که بتواند در غیبت امام، به حیات دینی خود ادامه دهد.

 

ظهور امام عصر در گرو آمادگی مردم و داشتن بستر قدرت است

وی افزود: جریان غصب خلافت نیز به نقطه ای رسید که دیگر توان ادامه قدرت با وجود عنصری به نام امام(ع) را نداشت چرا که در دوران امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) با وجود تسلط بالاترین خفقان ها، در عین حال عملکرد ائمه(ع) به حدی قوی بود که حتی زندان بان ناصبی را هم به شیعه ناب و دلداده تبدیل می کردند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که مهمترین حرکت شبکه سازی شیعه در دنیا زمان امام هادی(ع) انجام شد، اظهار کرد:در زمان شهادت امام عسکری(ع) ظلم هایی شبیه ظلم کربلا نسبت به ایشان انجام شد برای این که امام پس از ایشان وجود نداشته باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این مظالم به اهل بیت(ع) ثابت می کند که ظهور امام زمان(عج) جز با وجود دو امر آمادگی گسترده مردم و بستر قدرتی که امام آن را سکوی انقلاب خود قرار دهند، امکان ندارد از همین رو وقتی امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کردند آن را زمینه ساز ظهور دانستند.

 

مطالبات دینی در رأس مطالبات مردم از دولت است/ مسوولان توجه کنند نظامی را اداره می کنند که باید بسترساز ظهور امام باشد

وی افزود: با این وجود امروز گویا مسوؤلان کشور این مهم را فراموش کرده و در اثر عمل زدگی تصور می کنند دارند یک کشور لائیک و سکولار را اداره می کنند.

 

آیت الله علم الهدی خطاب به مسؤولان ادامه داد: در این کشور آن ها که پای نظام ایستاده و جان داده و دشمن را به زانو درآورده اند متدین هستند و همین ها به شما در دولت و مجلس رأی داده اند بنابراین باید مطالبات دینی مردم را در نظر بگیرید نه مطالبات یک اقلیت را.

 

عده ای به نام هنرمند به فرهنگ و هنر جامعه خیانت می کنند

امام جمعه مشهد با اشاره به برخی ادعاهای این اقلیت، گفت: چه کسی می گوید هنر در این کشور آزاد نیست؟ مردم متدین، با آزادی ابتذال و هرزگی مخالف هستند نه با هنر؛ امروز عده ای خیانت کار به اسم هنرمند، هنر را در راه ابتذال و هرزگی استخدام کرده و از آن برای زدن ریشه حجاب، اخلاق و خانواده و آلودگی فرهنگ استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به ترویج هرزگی در قالب برخی فیلم سازی ها، اضافه کرد: این عده چگونه ادعا دارند که دولت در هنر دخالت نکند؟ در حالی که دولت دو مسؤولیت دارد؛ نخست آن که در رأس همه مطالبات، جوابگوی مطالبات دینی مردم بوده و بی دینی را به هیچ عنوان تحمل نکند.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: دولت منتخب این مردم وظیفه دارد با همه امکانات مدیریتی و اقتدار از ابتذال پروری این خائنان جلوگیری و فرهنگ را از خیانت خیانتکاران مصون بدارد.  

 

دوستی با دشمن معنا ندارد/ استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای حل مشکلات تا کجا؟

وی دومین وظیفه دولت نسبت به مردم را دشمنی با دشمنان برشمرد و گفت: تمام هویت انقلابی جامعه ما به استقلال ما بستگی دارد. این مردم 35 سال است انقلاب کرده و مقابل دشمن ایستاده اند. رهبر معظم انقلاب فرمودند ممکن است دشمن عقب نشینی کند اما از دشمنی دست بر نمی دارد، بنابراین دوستی با دشمن معنا ندارد.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به سفر هیئت انگلیسی به ایران با ریاست جک استراو، ابراز کرد: در رأس این هیئت، یکی از سرسخت ترین دشمنان ایران وجود دارد. ایجاد هیئت دوستی ایران و انگلیس در مجلس معنا ندارد؛ مردم به نماینده خود رأی نداده اند که دوست انگلیس شود.

 

وی با بیان این که ما دوقرن تجربه استعمار انگلیس را در این کشور داشته ایم، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای حل مشکلات تا کجا ادامه دارد؟  مردم بیدار هستند و این گونه رفتارها را نمی پسندند.

 

زیادی مال را باید برای آبادانی آخرت هزینه کرد /هزینه کردن بیش از سقف تأمین زندگی انسان را محتاج می کند

آیت الله علم الهدی در خطبه نخست نیز در تبیین نحوه اداره هزینه های زندگی در سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: انسان در معیشت خود باید قوام را رعایت کند؛ معیشت قوام یعنی تا آنجا در زندگی خرج کنیم که زندگی سر پا بماند و بیش از آن اسراف و کمتر از آن اقتار است.  

 

وی با اشاره به دو مدل اسلام برای این الگو، اضافه کرد: از دیدگاه امیرمؤمنان علی(ع) مدل نخست، این است که در زندگی مادی دنیا، انسان کسانی را ملاک قرار دهد که از او پایین تر هستند و مدل دوم از دیدگاه امام محمدباقر(ع)، در نظر گرفتن قسط در خرج کردن است.

 

امام جمعه مشهد در تشریح معنای قسط، افزود: قسط یعنی این که مرز خرج کردن، تأمین زندگی باشد و باقیمانده مال برای ساختن آخرت در صندوقی ذخیره شود که یک به هفتصد سود می دهد. این نوع زندگی است که انسان را عفیف بار می آورد.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که خدا هیچ بنده ای را محتاج دیگری نکرده و نمی کند، گفت: بیش از سقف تأمین زندگی و خرج کردن به منظور توسعه است که انسان را مختاج دیگران می کند./930/پ201/س

 

ارسال نظرات