۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۹۵۸۰۷
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تأکید کرد؛

توسعه خدمات در عرصه‌های فرهنگی، خانواده و فرزندان طلاب

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: توسعه خدمات خدمات در عرصه‌های فرهنگی، خانواده و فرزندان با رویکردهای بهتر ضروری است.
حجت الاسلام سيد حسن رباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش پیوند‌های آسمانی صبح امروز با حضور طلاب تازه ازدواج کرده و در شرف ازدواج در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام سید حسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به سخنرانی پرداخت و گفت: زمینه‌سازی برای موفقیت روحانیت در رسالت و مأ‌موریتشان امر خطیری است.

وی ادامه داد: مرکز خدمات وظیفه خود می‌داند تا تمام تلاشش را به کار بگیرد تا طلاب بتوانند با دغدغه کمتری درس‌بخوانند، به تبلیغ، تهذیب و پژوهش پرداخته و نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به ضرورت همدلی، همراهی و کمک طلاب  به مرکز خدمات در راه تحقق مأموریت‌های خود ابراز داشت:‌ ما نیز باید خدماتمان را به عرصه‌های فرهنگی، خانواده و فرزندان با رویکر‌دهای بهتری توسعه دهیم.

وی به وظایف طلاب و همسران آنان در قبال خود و جامعه اشاره کرد و گفت: همسران طلاب به همسری خود و طلاب به سربازی حضرت ولی‌عصر(عج) افتخار کنند زیرا بر اساس آیه شریفه که می‌فرماید«همسران پیغمبر شما مانند زنان دیگر نیستید»؛ اگر خدمت کنید دو برابر پاداش می‌گیرید و اگر خطا کنید دو برابر عذاب می‌شوید.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تأکید کرد: در کنار این افتخار باید به این نکته توجه کنید که شما تنها الگوی خود نیستید، الگوی جامعه، فامیل اطرافیان خود نیز هستید طرز زندگی شما و طرز برخورد با همسرانتان برای دیگران الگو است و نباید کاری کنید که مردم از زندگی روحانیان برداشت بدی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به وظایف همسران روحانیان اظهار داشت: همسران روحانیان؛ افتخار دارد که همسر شما سرباز خدا و دین خدا است، نقش شما باید این باشد که این طلبه سرباز بهتری برای خدا و دین باشد، بهتر درس بخواند، بهتر تحقیق و پژوهش کند و بهتر به تبلیغ برود.

شایان ذکر است، در پایان این همایش به زوج‌های جوان با مهریه کم، طلاب حافظ قرآن و حاضران در جلسه به قید قرعه اهدا شد./919/پ202/ن

ارسال نظرات