۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۹۶۲۷۴

گفتگوهای فشرده اتحادیه اروپا با روسیه

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان معتقدند در جریان مذاکرات، همکاری اقتصادی، رژیم روادید و اوضاع در خاور نزدیک بررسی شود. همچنین به گفته آنان؛ ممکن است به موضوع مرتبط با حوادث اوکراین نیز توجه شود.
باروسو،رومپي و ولاديمير پوتين در اجلاس روسيه و اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ صدای روسیه در خبری گفت: مذاکرات شرکت کنندگان اجلاس روسیه – اتحادیه اروپا روز سه شنبه در کاخ « یوستوس لیپسیئوس» در سطح عالی گشایش یافت.
به گزارش این خبرگزاری؛ هرمان وان رومپی رئیس اتحادیه اروپا و ژوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا جلوی ساختمان شورای اروپا از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استقبال کردند.
به گفته صدای روسیه؛ پس از مراسم عکس های مشترک، مذاکرات در سطح عالی شروع شد. به درخواست طرف اروپایی، قبل از آغاز مذاکرات ، پوتین، رومپی و باروزو گفتگوی سه جانبه ای با هم داشتند که در پشت درهای بسته برگزار شد.
کارشناسان معتقدند در جریان مذاکرات، همکاری اقتصادی، رژیم روادید و اوضاع در خاور نزدیک بررسی شود. همچنین به گفته آنان؛ ممکن است به موضوع مرتبط با حوادث اوکراین نیز توجه شود.
ایگور شووالوف، معاون اول نخست وزیر، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و یوری اوشاکوف و آندری بلائوسوف دستیاران رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر چژوف، نماینده دائمی روسیه در اتحادیه اروپا در این اجلاس حضور دارند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات