۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۱۹۶۳۶۵

سایه سنگین اوکراین بر کنفرانس سران اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا ـ پوتین: وجوه پرداختی به اوکراین تنها برای کمک به اقتصاد یک کشور دوست بوده و ارتباطی با موقعیت اوکراین ندارد.
باروسو،رومپي و ولاديمير پوتين در اجلاس روسيه و اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ یورونیوز در خبری گفت: روز سه شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای سی و دومین کنفرانس سران با اتحادیه اروپا وارد بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر این اتحادیه شد.


این کنفرانس که قبلا برای مدت دو روز با ضیافت شام برای شروع، برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناآرامیهای اوکراین که طرفین یکدیگر را به دخالت در آن متهم می کنند، به یک ساعت و نیم و صرف نهار کاهش یافت.


ژوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا گفت: “باید برداشتی که منافع یک منطقه، ضرر منطقه ای دیگر است را عوض کرد. ما در اتحادیه اروپا با قرار دادن کشورها در مقابل یکدیگر مخالفیم.”


ناآرامیهای اوکراین که از ماه دسامبر، دو ماه پیش و در پی خودداری ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری از امضای پیمان همکاری تجاری با اتحادیه اروپا آغاز شد، با تقاضای مردم این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا و مقاومت دولت این کشور بالا گرفته است.


آقای پوتین گفت: “همسایگان مشترک ما در صدد همکاری بیشتر با اتحادیه اروپا و در عین حال حفظ رشته های تاریخی اشان با روسیه هستند. باید در این راه به آنها کمک کنیم، اما تقسیم بندی های جدید قابل قبول نیست.”


بنابر گزارش ها، ولادیمیر پوتین با اعطای پانزده میلیارد دلار وجه کمکی به اوکراین، دولت این کشور را متقاعد به خودداری از امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا کرده و اوکراین را به روسیه نزدیک کرد، اما شخص آقای پوتین می گوید: وجوه مذکور تنها برای کمک به اقتصاد یک کشور دوست بوده و ارتباطی با موقعیت اوکراین ندارد./1421/1409/ح

ارسال نظرات