۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۹۷۰۶۸
با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه؛

گردهمایی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
همايش طلاب جديدالورود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه امروز در مسجد مقدس جمکران و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم در این مراسم طی سخنانی، گفت: این مراسم ویژه طلابی است که در سال تحصیلی جاری پا به عرصه خدمت به امام زمان(عج) و مکتب امام صادق(ع) گذاشته‌اند.

وی با بیان این‌که طلاب حاضر در این مراسم حدود هزار نفر هستند، ابراز کرد: این طلاب داوطلبانی هستند که از سراسر کشور درآزمون حوزه شرکت کرده و مشغول تحصیل در حوزه علمیه قم هستند.

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: طلاب محصل در مدارس علمیه تابعه که زیر نظر قم هستند به خاطر شرایط نا مناسب جوی نتوانستند خود را به این مراسم برسانند.

حجت‌الاسلام فرخ فال ادامه داد: تا کنون و در سال جاری تحصیلی دوره‌های میثاق طلبگی در هفت نوبت و با حضور طلاب جدیدالورود برگزار شده است.

در ادامه این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اهمیت تهذیب نفس و علم آموزی توصیه‌های مهمی را به طلاب جدیدالورود ارائه کرد.

وی تأکید کرد: اگر طلاب خوب درس بخوانند و ملا شوند اما کاری برای تربیت نفس خود نکرده باشند در جامعه تأثیرگذار نخواهند بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که طلاب در آینده مسؤولیت‌های سنگینی را بر عهده خواهند گرفت، ابراز کرد: امام خمینی(ره) در رابطه با تهذیب نفس به طلاب فرمودند؛ قبل از تربیت جامعه باید خود را تربیت کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: سال‌های نخست طلبگی بهترین زمان برای رشد و تعالی و توجه به تهذیب نفس است، بنابراین طلاب باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری طلاب را به شناختن عیب‌های درونی خود توصیه کرد و با بیان این‌که توجه به این امر طلاب را به موفقیت نزدیک می‌کند، اظهار کرد: اگر طلاب در اوائل راه مشکلات روحی، آسیب‌ها و عیب‌های خود را برطرف نکنند این عیوب در آینده سبب رنج خود و جامعه می‌شود.

آیت‌الله حائری شیرازی نیز در دیگر سخنرانان این مراسم بود، وی با بیان این‌که طلاب باید سرمشق و الگوی جامعه باشند، ابراز کرد: اگر طلاب برای حضور و غیاب در کلاس حاضر شوند یا برای نمره درس بخوانند به جایی نمی‌رسند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که طلاب نباید برای مدرک درس بخوانند، گفت: اگر مدیریت انسان به خودش برنگردد مدیریت خارج از انسان هیچ فایده‌ای برای او ندارد.

آیت الله حائری شیرازی افزود: طلاب از ابتدا باید برای خدا وارد طلبگی شوند و درسی را که برای خدا می‌خوانند به دیگران نیز آموزش دهند.

گفتنی است، حدود یک هزار و 200 طلبه از حدود 40 مدرسه علمیه استان قم به همراه مدیران و معاون های آموزشی و تهذیب مدارس علمیه استان در این گردهمایی حضور یافتند.

شایان ذکر است، این گردهمایی از سوی معاونت های آموزش و تهذیب حوزه علمیه استان قم برگزار و طلاب در پایان این مراسم نماز جماعت ظهر و عصر را در مسجد مقدس جمکران اقامه کردند./927/پ202/ن

ارسال نظرات