۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۹۷۳۶۹
با محوریت علوم اهل بیت؛

کتابخانه تخصصی طلبه شهید سید مرتضی شفیعی در خوزستان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه تخصصی علوم اهل بیت (س) با نام طلبه شهید سید مرتضی شفیعی در خوزستان افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه شهيد شفيعي کتابخانه شهيد شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم افتتاح کتابخانه طلبه شهید سید مرتضی شفیعی، همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه فجر با حضور آیات سید محمد علی موسوی جزایری و سید علی شفیعی، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان و سایر مسؤولان برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به زحمات سید جعفر حجازی، استاندار سابق در جهت افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: ساختمان فعلی کتابخانه ملکی دولتی است و زمین به نهاد کتابخانه های عمومی استان واگذار شد.

وی با بیان این که کتابخانه به نام شهید مرتضی شفیعی و با تولیت بنده احداث گردید خاطرنشان کرد: آخرین بودجه ای که از اختیارات استاندار سابق بود به این کتابخانه اختصاص یافت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری احداث کتابخانه طلبه شهید سید مرتضی شفیعی را از آخرین اقدامات استاندار سابق خوزستان دانست و افزود: این کتابخانه جهت نشر فرهنگ تشیع و معارف اهل بیت(س) راه اندازی شد.

وی مسأله کتاب و کتابداری را دارای تاریخی بزرگ دانست و با بیان این که با افتتاح این کتابخانه گامی در جهت دفاع از حریم تشیع برداشته ایم، خاطر نشان کرد: این کتابخانه در آینده در ابعاد حوزوی و دانشگاهی گسترش خواهد یافت و اخبار جدید آن منتشر خواهد شد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که این کتابخانه کار خود را با 14 هزار جلد کتاب آغاز خواهد کرد، گفت: مقدار زیادی از این کتاب ها را نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در حدود هزار جلد از تهران خریداری و 500 جلد نیز از کتابخانه شخصی فراهم شده است.

آیت الله شفیعی با اشاره به زحمات مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان گفت: دعوت از یک عالم خوزستانی و تجلیل از او در آیین افتتاح کتابخانه های عمومی استان سنت پسندیده ای است که در خوزستان انحام می شود.

وی در پایان سخنان خود از حمایت های آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در راستای افتتاح مرکز تخصصی علوم اهل بیت(س) تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، طلبه شهید سیدمرتضی شفیعی به عنوان فرزند دوم آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است که در سال 1346 در اهواز دیده به جهان گشود.

این شهید اهوازی که طلبه علوم دینی حوزه‌ علمیه اهواز و قم بوده در سن 19 سالگی در عملیات کربلای 4 به فیض شهادت نائل آمد و پس از 15 سال پیکر مطهرش به اهواز منتقل شد.

پیکر شهید شفیعی در سال چهارم خرداد ماه سال 1380 پس از تشییع، در مقبره خانوادگی، در جوار بقعه متبرکه علی بن مهزیار اهوازی آرام گرفت./9464/پ202/ب

ارسال نظرات